• lovvydovvy

tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?

Ja precis som titeln frågar, vad fick ni för reaktioner? Har varit tillsammans med min pojkvän i 8 månader men känner varandra sen tidigare och planerar just nu förlovning, men är lite nervös för vilka reaktioner vi kommer få...

• Svar på tråden tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?
  • Bambi76

Va kul att ni planerar förlovning- Grattis i förskott
    Jag och min sambo förlovade oss efter 6 månader och dom reaktionerna vi fick var bara positiva och våra föräldrar var väldigt glada och sa att dom hade väntat på det och både vänner och familj frågade direkt när vi skulle gifta oss och undrade varför vi skulle vänta såååå länge som till i sommar innan vi gifte oss. ( vi förlovade oss den 2/9-07)*s*

• Milla84

Vi förlovade oss efter 10 månader och fick inga negativa reaktioner vad jag kan minnas.

• Tess80

Jag vet inte om det här går att jämföra riktigt, men säger det ändå.

När jag träffade min m2b så var jag 23 och han 28 år. Och när vi hade varit tillsammans i 3 månader så var jag GRAVID! Och vi kände inte varandra innan vi blev tillsammans, utan vi fick kontakt via internet från början och han bodde på en annan ort!

Vi satte oss ner och pratade om detta, och kom fram till att vi ville behålla barnet. Med argumentet att det inte spelar någon roll om vi varit tillsammans kort eller lång tid, det finns dom som gör slut när dom varit tillsammans i många år ändå, det finns inga garantier oavsett!

Vi diskuterade det finantionella och vad vi har för syn på barnuppfostran och om vi ville ha barn och om vi var "redo" och ville satsa på detta (ett livsaktigt beslut) osv. osv. Och det ville vi! Vi var jätte nervösa att berätta för våra föräldrar! Vi trodde att dom skulle bli arga/besvikna (även om vi själva var vuxna individer med egna beslut, så vill man ju ha deras samtycke). Men dom blev överlyckliga för våran skull!! Det blev mycket skratt och glada miner och glädjetårar, vilket kändes skönt förståss!

Vår bebis kom precis på årsdagen för oss! Så när vi firade 1 år tillsammans så befann vi oss på BB och fick en son (vilken present va!). Nu har det gått 6 år sedan vi träffades (sonen är nu 5 år) och nu ska vi gifta oss i sommar! Vilken lycka =)

Så tillslut....jag tycker att ni ska göra vad som känns rätt i era hjärtan! Lev livet och uppfyll era drömmar tillsammans! Vill ni båda detta och älskar varandra så ser jag iaf. inge fel i att "satsa" på kärleken och förlova sig.

(ursäkta att inlägget blev långt!)

• I och H

Förlovning ska väl inte handla om hur länge man har varit ihop! Det viktiga är ju att man älskar varandra och är säker på sin sak! Jag tror nog att du kommer få en massa glada reaktioner!=) Och grattis i förskott!

• Mindu

Vi förlovade oss efter 6 månader, jag var nyss fyllda 20 och planerar bröllop för Juli i år. Vi fick bara possitiva reaktioner, folk visste att det var på gång och att vi siktat på det direkt. :=

• mittid

Bry er om vad ni själva vill och tycker, välj era liv utifrån vad som känns bäst för er. Låt inte andras förutfattade meningar om vad som är "godkänt" i deras ögon påverka era val eller stjäla eran lycka!
    Lycka till!

• 20090725

vi hade varit tillsammans i 7 månader när vi förlovade oss, å 1 år i 5 månader när vi gifter oss, från släktens sida har de bara varit possetiva reaktioner förrutom från hans moster som försökte få han att ångra sig när hon svarade på inbjudan, hon sa att det va onödigt att gifta sig, å han hade ingert för det, det kosta massa pengar å det kommer ändå inte hålla för det e sådan ålderskilnad, tänk på att hon e lika gammal som din kusin, å massa sådant! å ja, de kommer på vårt bröllop!

från kompisarna ahr det varit lite blandat, men mestadels glada reaktioner!

men känns det rätt för er så kör på bara!! å lycka tilll

• SnartFruLS

Vi förlovade oss efter 6 månader tillsammans.. hade dock känt varandra i 2 år och dejtat lite o så... Vi fick bara positiva reaktioner.

• Prinsessa K

Det kanske hör inte riktigt till den här tråden men svrar ändå som Tess80 vi kände varandra i 8 månader när jag blev gravid,(reaktionen från alla var bara positiv) och nu 4 år senare gifter vi oss och jag är sååå lycklig.
    Det finns inga regler .. hur länge ska man känna varandra för att förlova eller gifta sig

• Steven och Johanna

Vi hade varit tillsammans i 9 månader när min m2b friade till mig! Ganska tidigt men helt rätt :)

Svar på tråden tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?