tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?
Jag vet inte om det här går att jämföra riktigt, men säger det ändå.
När jag träffade min m2b så var jag 23 och han 28 år. Och när vi hade varit tillsammans i 3 månader så var jag GRAVID! Och vi kände inte varandra innan vi blev tillsammans, utan vi fick kontakt via internet från början och han bodde på en annan ort!
Vi satte oss ner och pratade om detta, och kom fram till att vi ville behålla barnet. Med argumentet att det inte spelar någon roll om vi varit tillsammans kort eller lång tid, det finns dom som gör slut när dom varit tillsammans i många år ändå, det finns inga garantier oavsett!
Vi diskuterade det finantionella och vad vi har för syn på barnuppfostran och om vi ville ha barn och om vi var "redo" och ville satsa på detta (ett livsaktigt beslut) osv. osv. Och det ville vi! Vi var jätte nervösa att berätta för våra föräldrar! Vi trodde att dom skulle bli arga/besvikna (även om vi själva var vuxna individer med egna beslut, så vill man ju ha deras samtycke). Men dom blev överlyckliga för våran skull!! Det blev mycket skratt och glada miner och glädjetårar, vilket kändes skönt förståss!
Vår bebis kom precis på årsdagen för oss! Så när vi firade 1 år tillsammans så befann vi oss på BB och fick en son (vilken present va!). Nu har det gått 6 år sedan vi träffades (sonen är nu 5 år) och nu ska vi gifta oss i sommar! Vilken lycka =)
Så tillslut....jag tycker att ni ska göra vad som känns rätt i era hjärtan! Lev livet och uppfyll era drömmar tillsammans! Vill ni båda detta och älskar varandra så ser jag iaf. inge fel i att "satsa" på kärleken och förlova sig.
(ursäkta att inlägget blev långt!)