Tänker ni låna till ert bröllop?
...Eller har ni sparat?
Vad tycker ni är rätt?
...Eller har ni sparat?
Vad tycker ni är rätt?
Vi kommer låna
spara.
en del av skattepengarna går till bröllopet/dopet.
som sagt.. vi har nog med lån (lägenheten + bilen)
inga fler tack.
man får prioritera vad man vill ha med när man gifter sig ( maten, dekoration, klänning, hur många gäster, m.m)
vi satte gränser på ca 20 000kr och de får räcka.
allt över de får vi helt enkelt skippa. man ska inte börja sitt äktenskap med stooora skulder och bråk varje månad om räkningar.
(en av dom största anledningarna varför folk skiljer sig är just ekonomin)
låt inte pengarna förstöra för er.
Vi köper lite då och då, och vi TROR att vi får lite ekonomisk hjälp men vi lånar nog inte nånting
Vi kommer att göra så här: Pappa betalar 230 tusen, vi lägger 250 tusen och sen så lånar vi 100 från min mans egna företag.
Men de pengarna går inte riktigt bröllopet, för vi vill åka till vårat nybyggda hus i Thailand på bröllops resa. Men om vi inte tar lånet kommer inte huset vara klart
Min fästman är ekonom, han skulle aldrig gå med på att låna... Inte för att jag vill det heller...
Och jag som tyckte det var svårt att hinna prata med alla våra gäster, 43 st.
Miss Biii skrev 2009-06-16 14:21:46 följande:
Jag känner inte ens 350 pers Galet mycket folk!! Men säkert en häftig upplevelse!
Vi kommer inte låna - det känns faktiskt helt främmande... Däremot har vi ett litet bröllop delvis för att kunna bjuda de som verkligen betyder något på allt, men framförallt för att vi vill hinna umgås med våra gäster.
Vid havet skrev 2009-06-16 14:58:48 följande:
i vår tradition är det oxå så att man ska bjuda alla o alla.
men eftersom vi bor i sverige idag så är det svårt att få till det att fungera så vi har begränsat oss till 250p. Annars hade vi kunnat sträcka oss upp till 500p..
Och tro mig, bröllop för 250p är inte enkelt det heller :)
vi sparar ihop och får lite hjälp från föräldrar. jag tycker att det är otäckt att låna pengar till något som är 'förbi' när man har spenderat dem, som fester eller resor.
kanske skulle jag kunna låna till ringarna, som man kan betala av på ett par månader och behöver ha till just ett visst datum. och som man har kvar =)
Personligen struntar jag i hur folk VÄLJER att göra...huruvida man ska/bör/vill låna pengar till sitt bröllop eller annat är upp till den/dom som ska betala!
Det finns massor av folk som jag gärna hade bjudit, sådana som man inte träffat på länge men umgicks mycket med förr osv.
Vi landade på 120 gäster, men oj vad kul det skulle ha varit att få bjuda alla!
Nej, vi lånar inte. Totalbudget (som växt med tiden...) inkl bröllopsresa ligger nu på ca 250 tkr.
Våra föräldrar står för festen, vi för resten.
Sparade pengar och skattepengar...