Birana skrev 2009-06-16 21:57:29 följande:
Det är ju stoooor skillnad på tunisien, Turkiet och Spanska, grekiska, italienska semesterorter. Jag hade föredragit Turkiet eller Tunisien eftersom man har större möjlighet att uppleva saker som är nya. Kulturen skiljer sig osv. Hela Europa är ju likadan och tråkig!Skulle inte lägga ett öre på Europa. Förlåt, men jag var bara tvungen att få ur mig det.
Vet inte riktigt var du har varit, Europa är en stor kontinent med massor att uppleva, här finns flera olika klimatzoner, vi har en arkitektonisk historia som inte går av för hackor, infrastrukturen är fantastisk och engelskan är gångbar på många håll. Dessutom är det politiska läget stabilt i de etablerade turistländerna. Har själv bott i fyra olika europeiska länder och det finns nya saker att uppleva i varje.
För många människor är det dessutom så att en riktigt semester inte ska innehålla några överraskningar. Man vill veta vad man får, helt enkelt och det tycker jag inte är något fel alls.
Både Turkiet och Tunisen är säkert det med spännande turistmål. Har själv bara åkt runt i Egypten och blev förtjust. Många som jag pratat med tycker dock att Egypten inte passade dem pga att kulturen är så annorlunda. Man kan ju inte genrellt säga då att Egypten är skräp.
Jag hoppas att TS hittar ett resmål som passar och får en fantastisk semesterresa.