• BM2009

Billigare bröllop..ca 30000 el billigare inkl allt. Erfarenheter?

Vårt bröllop ligger nog runt 30000-35000 kr. Trots det är vi 47 gäster (bara vuxna). Vi har köpt min klänning (och allt annat därtill) begagnat, min makes kostym på Dressman när de hade rea (kostym 1290 . Näbbklänningarna var begagnade men tärnklänningen ny. Skor till näbbarna och tärnan från Skopunkten (ta 3 betala för 2).

Ringen köptes på vigselbutiken.se för 3800 kr (mot 5700 kr i butik). Fotografen är en vän till oss, bilen lånar vi gratis, lokalen likaså. Svärmor har sponsrat med hyra av porslin, bord, stolar och dukar m.m. Ljudanläggning får vi låna via en kompis. Musiken mixar vi ihop själva på datorn.

Blommorna kommer jag fixa själv, genom tips på gamman.se (nejliksbuketten). Giveaways till gästerna (tillika bordsplaceringskort) har jag ropat in på tradera. Inbjudningskort pysslade vi ihop själva genom att köpa pyssel på Panduro.

Maten är den stora kostnaden ca: 7000 kr (buffé) men där får vi hälften sponsrat. Vin/öl från Tyskland, likör och cognac från Finlandsbåten.

Sen har vi köpt dekorationer och smått och gott lite pö om pö så blir det inte så stort hål i plånboken.

Aaaa, det var lite tips från oss...

• BM2009

Tillägg till ovan...

Sångerska hittade jag på nätet på artistbanken. Hon och hennes komp tar 500 kr var för två låtar.

Frisör + makeup kostar 1800 kr. Naglar 350 kr (en kompis moster som fixar).

Smyckena är lånade (syrrans äkta pärlor)

Hotellnatten i Sigtuna kostar 998:- (specialpris)

Svar på tråden Billigare bröllop..ca 30000 el billigare inkl allt. Erfarenheter?