Inlägg från: Tess Dennis |Visa alla inlägg
  • Tess Dennis

Billigare bröllop..ca 30000 el billigare inkl allt. Erfarenheter?

Vi gifter oss med stor fest för 30.000 kronor. 100 vuxna gäster!!! Så visst går det om man fixar och trixar :)

Vi kommer ha festen utomhus vilket gör att lokalen kostar noll. Lånar bord och stolar från en skola i närheten, gratis.
    Hyr porslin och olika sorters glas, fat, karaffer osv 1300:-
    Jag har lånat min brudklänning 0:-
    M2B s kläder. Köpt kostym 1000:- Hyr skjorta, väst och plastrong 600:-
    Skor till oss båda 500:- Kläder till våra två barn från HM, 600:- Dricka från Tyskland 5000:- Mat - förrätt, grillbuffé och efterrätt där vi gör alla tillbehör själva och har hyrt in två tjejer som kommer grilla, maten kostar ca. 10.000:- tjejerna tar 600:-.
    Gjort inbjudningskort, festprogram, tackkort och vigselprogram själv med pyssel, kostnad totalt 1000:-.
    En kompis som är sminkös sminkar mig 0:- en annan kompis sätter upp mitt hår 0:-
    Bröllopstårta för halva priset från stans finaste kondis 975:-
    Ringar till mig och m2b 5000:- (lilla ringen halva priset, guldfynd)
    Musik fixar vi själva på skiva. En väns dotter sjunger i kyrkan för 500:-.

Totalt ca. 27000:- Sen tillkommer ett par tusen för sånt som lite plastmuggar till kvällens fest, färgpatroner för utskrifter på datorn m.m.

Men visst går det att ha ett superkalas för 30.000:-!!!
    Med 100 vuxna och 15 barn tycker jag vi kommer riktigt billigt undan. Det gäller att spara in på det man kan!

Svar på tråden Billigare bröllop..ca 30000 el billigare inkl allt. Erfarenheter?