Låter inge´ vidare...
Jag knaprar mina p-piller så jag har ingen aning om hur kroppen reagerar utan dem. Men jag tycket inte själv att jag är direkt lastgammat, inte ens 40.
Ju fler barn man haft desto "längre" fertil period har man, kroppen är inställd på att släppa ett visst antal ägg och när de är släppta är det dags för klimakteriet.
Rent biologiskt är våra kroppar menade att få första barnent vad 14-15 och sedan ett barn var 3-4:e år tills vi är 35-40 då vi skall bli mormödrar. Alltså skall vi ha lika många "mensar" under hela livet som vi nuförtiden har per år...
Inte undra på att våra kroppar protesterar
Hoppas ni får en mysig dag i vilket fall, ni får helt enkelt ha lampan släckt!
Lady o Lufsen skrev 2009-06-16 20:07:38 följande:
Nu delger jag er alldeles för mycket information...men den som inte klarar av lite smolk i bägaren får sluta läsa nu Hade tänkt mig en perfekt bröllopsdag i morgon...och har precis fått min mens Alldeles för tidigt (faktiskt ca 10 dagar för tidigt) enligt räkenskaperna!Fy....vet ni? Min kropp börjar ställa in sig på "andra" fiolen nu...allt bara går galet hela tiden och allt i kroppen är upp och ner...någon som är "i ålder" och känner igen sig?Ju tidigare man fick sin mens, ju tidigare hamnar man i klimakteriet...sägs det ju.Jag har inte riktigt velat ta det till mig men sanningen kommer krypandes...symptom efter symptom...