• Panzerfaust

svensexad med strippa

Jag tycker du överreagerar å det grövsta. Vad spelar det för roll? En tjej vars jobb det är att dansa sexigt med lite kläder på sig har dansat sexigt med lite kläder på sig inför din blivande man, det är ju inte så att han hånglat eller bonkat fröken i fråga. Skulle du tvinga din blivande att titta bort om det var en läcker go-go dansare som dansade på krogen? Om ni är på en E-Type konsert (gud förbjude) får din kille då bara titta på E-Type och låtsas som om de lättklädda damerna inte alls står på scen? Blir du arg om din kille tittar på en annan tjej?

Dags att sluta ta allt på så stort allvar.

• Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-06-16 23:18:39 följande:

Nu är det ju- som tur är- inte upp till dig att bestämma karaktären på TS´s allvar eller huruvida det är dags att sluta med det...fast det är jag alldeles för trött för att vidareutveckla just nu...TS- sov på saken en natt till!
    Jag skulle kalla det otur då hon isf insett att hon just skapat en storm i ett vattenglas.

TS hur fick du reda på att det varit en strippa på svensexan?
  • Panzerfaust

Jo men TS bad inte om medhåll om att det var fel med strippor hon bad om tips att ta sig ur det:

Ergo: Dags att sluta ta allt på så stort allvar.

Enligt mig är TS reaktion precis lika fjompig som reaktionen hos den TS som fick mental härdsmälta av att hitta porr i sin killes dator.

• Panzerfaust
    090208 skrev 2009-06-17 00:20:34 följande:
    OT:Den minns jag Panzerfaust! Ja, tänk om folks fruar/ män onanerar, ve och fasa!
    Man baxnar, då som nu.
  • Panzerfaust

trevlig annars brukar det vara omvända roller

didis skrev 2009-06-17 08:56:54 följande:
    Du tog orden ur mun på mig!
  • Panzerfaust

haha ja så går det med två konton det var ju jag som skrev det där ( Heloise)

Panzerfaust skrev 2009-06-17 10:15:01 följande:
    trevlig annars brukar det vara omvända roller
  • Panzerfaust

Ja du vem är jag en alldeles lagom trind tant i sin bästa år eller nått. Det som var bra skrivet var Heloise, Panzer kör strimlat altantak till återvinningen
    Mystiskt med svarta bokstäver

passionsblomman skrev 2009-06-17 11:02:17 följande:
    Nej nu rör ni till det för mig.. Vem sa vad? Heloise? Vem är du egentligen? Och varför verkar Lady och Lufsen vara avreggad/avstängd?
  • Panzerfaust

Jag fattar fortfarande inte hur TS fick reda på att det var en strippa där.

• Panzerfaust

För det först vet vi inte om svensexan var rolig eller inte, det vi vet är att TS inte gillade att det var en strippa med. Vad den blivande mannen tycker kan man inte veta, att han säger att han inte gillade strippan kan han säga bara för att TS tiltade totalt.

Och vad då "antifeministisk aktion", störtlöjligt. Hur kan det vara antifeministiskt att titta på en tjej som dansar med lite kläder? Det är hennes jobb och jag vågar tro att hon tjänar jäkligt bra på det. Sedan finns det ju otroligt många manliga strippor, moralpanik och begreppsförvirring råder.

• Panzerfaust

J D skrev 2009-06-17 12:33:04 följande:

De kanske kommunicerar i hennes förhållande?
    Om han känner TS öht kanske den här reaktionen är väntad och då är han inte särskilt klyftig. TS kanske hade klarat sig bättre genom livet helt ovetandes om en strippa på en svensexa.
  • Panzerfaust

Så du vill få bort Beckhams och Ljungbergs kalsongreklam? Det är ju objektifierande om något.

Nej, jag tycker du har fel även om jag inte är något fan av striptease så tycker jag att det gott kan få finnas och jag ser ingen som helst anledning att förfasa sig över fenomenet.

Vad jag hört så är manliga strippor betydligt mycket mer utsatta för alldeles för närgågna kvinnor än vice versa.

• Panzerfaust
    didis skrev 2009-06-17 13:01:33 följande:
    Sett i det perspektivet blir jag inte särskilt sur om han inte vill sabba svensexan genom att demonstrera feministisk kamp just då.J D skrev 2009-06-17 12:55:26 följande:
    Det som är så sjukt är att man ens ska behöva ta det i beaktande, tjejen har ett jobb som innebär att hon frivilligt dansar lättklädd inför publik, vem är då jag att som utomstående börja tramsa om att hon gör fel och publiken likaså? På vilket sätt? Vill vi ha något unket samhälle där man förbjuder dylika arrangemang?

Ska vi börja klä oss i jutesäck och aska våra ansikten så att andra inte kan se hur vi ser ut?
Svar på tråden svensexad med strippa