• BrideToBeSpring

svensexad med strippa

min blivande hade sin svensexa i helgen och i programmet ingick en strippa som dansade framför honom och stod och gned sig mot honom, blev så otroligt ledsen och arg. Fattar inte symboliken i att dom ska köpa en tjej som kommer och dansar och kråmar sig framför honom - svensexan är ju för att vi ska gifta oss - vad är det för upplevelse som dom vill ge? känner mig liksom förd bakom ljuset, dom är inne och trampar på något så känsligt och nära...

min blivande tyckte inte om det, men sa inget...

behöver få det ur mig och komma vidare för jag mår dåligt och jag vill ju inte att detta ska ta orimliga proportioner... det är några veckor till bröllopet så jag har ju lite tid att lägga det bakom mig men redan i helgen stundar midsommarfirande med grabbgänget... vill inte...

dom som arrade svensexan har bett om ursäkt till mig efter att jag tagit ut min ilska direkt på dom och ja, jag måste vidare men vet inte hur?

tacksam för tips!

kramar

• Svar på tråden svensexad med strippa
  • Ore

Antagligen tänkte de inte så långt, utan mest på svensexor som visas på amerikanska filmer.

Kan du inte nöja dig med att de har bett om ursäkt, och att din blivande inte gillade det... Kanske han borde sagt ifrån, men det hade han ju inte gjort.

Låt det ta litet tid, och försök att släppa det. Det blev fel, helt enkelt.

Sedan vet jag inte om det är någon hjälp direkt, men min blivande svägerska skulle själv fixa en strippa till sin blivande man, om inte svensexegänget gör det Helt allvarligt. Så alla resonerar olika i frågan.

• 090208

Jag ar vanligtvis emot sant har...

Men din m2b ar val ingen snusk-gubbe?? Na, han har bara svensexa. Mycket galet som hander da. Det ar ju en klassiker.

Kan forsta om du ar besviken, eftersom du tycker sant har ar dumt.
    Men arg behover du val inte bli, for som sagt sa ar det har bara en kill-grej som gors pa manga svensexor.
    Och inte ledsen heller, for det ar verkligen inte personligt.

Jag hade inte blivit upprord alls, eftersom det bara ar en "kul grej" (later dumt va...). Min man hade ju aldrig kollat in en strippa vid nagot annat tillfalle.

Tycker det ar DIN M2B som ska vara arg, fast a andra sidan sa han inget. Kompisarna borde fattat att han inte gillar sant har om dom kanner honom ratt, men det ar mellan han och dom va?

Oj vad jag gar pa... Jag ar ingen elak manniska...

• delirious

jag hade blivit otroligt besviken precis som du....känns verkligen fel, men gjort är gjort och som du säger måste du ju komma över det tills bröllopet för att få njuta ordentligt av din och din m2b:s stora dag...hur däremot, ja jag själv är otroligt långsint och har en tendes att älta saker...tyvärr, men det enda tips jag kan ge dig är att inte tänka på det,tänk positivt det kommer ju Aldrig å ske igen :)

• Utpalas

Jag tror väl också att det var "inspiration" från amerikanska filmer.

Vet inte själv hur jag skulle ha reagerat förr då jag var förlovad, men med min nuvarande skulle jag nog ta det med en klackspark.

Du vet ju att din man inte var intresserad. Han tyckte nog antagligen att det var genant och jobbigt. Troligtvis är det just det som kompisarna var ute efter, att göra honom generad alltså. Tror inte dom tänkte längre än så...

Försök skratta åt eländet. Snart ska ni ju gifta er! Underbart!
    Hoppas ni får ett fint bröllop sen!

• BrideToBeSpring

tack alla goa för att ni delar era tankar, nyttigt för mig, allt blir bra, tar nog bara lite tid. Känns ju genant för mig också, hade helst velat rycka på axlarna men känslomänniska som jag är så stormar känslorna över mig.., men jag måste bestämma mig för att lägga det bakom mig. Intellektuellt har jag förstått det, ska bara bli så rent praktiskt också....

• ingenjörsbruden

Förstår att du blev skitförbannad på svensexe-gänget....men tyvärr så tänkte nog inte grabbarna riiiiktigt på vad som din m2b ville ha/uppleva på sin svensexa....de tänkte nog mest på sig själva....tyvärr......
    Händer tydligen på vissa möhippor osså där möhippedeltagarna bestämmer vad DE tycker är kul....utan hänsyn till vad den blivande bruden tycker om......

Min make hade osså en strippa på sin svensexa.....men det var bara bus....ingen riktig strippa....utan liiiiite skrämma honom....så blev han inledd med förbundna ögon o sen började en tjej(jag) tafsa på honom.....DOCK så visste maken om att jag hade fått ett sms av en av tjejerna till svensexe-arr att de behövde en strippa....så han kände sig rätt lugn o tyckte att det var rätt roligt.
    MEN han hade INTE uppskattat en riktig strippa.....för killar kan ju reagera....om än bara fysiskt....o det är ju fasen inte roligt att stå/sitta där med stånd o känna sig väldigt obekväm?! Inte roligt alls.....

Nä...försök komma vidare...din blivande tyckte ju inte om det....o DET är ju det viktigaste. Försök fokusera på det o att grabbarna valde strippa för att DOM ville ha det....UTAN hänsyn till din blivande.

Lycka till med bröllopet!

• J D

Jag förstår dig. En av de stora anledningarna till varför vi har avsagt oss möhippa/svensexa. Jag skulle inte känna för ngt bröllop om min fästman gick med på/utsattes för ngt sådant. En person kommer inte på bröllopet på grund av att de inte får ha ngn svensexa. Det tycker jag bara ytterligare bekräftar att vi har gjort helt rätt i vårt val.

Jag kan tyvärr inte ge ngn peppning eftersom jag själv har sagt att jag ställer in bröllopet om ngt sådant skulle hända. Jag skulle inte kunna gifta mig med en man som inte skulle gå därifrån eftersom det är emot grunden i mina värderingar.

• lönnsjö

TSjag förstår dig. Verkligen!! Det är detta jag är rädd för inför min m2b´s svensexa. Hans äldre brödrar vill helst anordna ngt sådant. Jag har verkligen försökt förklara min syn på det hela men det är ingen som lyssnar. Jo m2b lyssnar men säger som alla andra. "men det får ni ju ta!" Grrrrr, varför är man en sådan känslomänniska. Släpp det bara. Huvudsaken är ju att man litar påsin käresta

Du ska se att du släpper det om ett tag. Du har ju er stora dag framför er. Då kommer du att vara helt uppfylld av lycka och glädje. Stort lycka till!!

• 090208

Min man hade bara garvat om jag fatt en strippa. Tror jag manga killar gjort.
    Sa varfor kan inte vi gora det...

• delirious

det är nog möjligt att många killar är så, lr vill få oss å tro det i alla fall...men min hade definitivt inte gjort det, han hade tyckt det var jättejobbigt om jag haft en strippa på min möhippa..men detta är ju så individuellt, vi regerar olika helt enkelt :) och inget är fel...

090208 skrev 2009-06-16 17:02:38 följande:
    Min man hade bara garvat om jag fatt en strippa. Tror jag manga killar gjort.Sa varfor kan inte vi gora det...
Svar på tråden svensexad med strippa