• BrideToBeSpring

svensexad med strippa

min blivande hade sin svensexa i helgen och i programmet ingick en strippa som dansade framför honom och stod och gned sig mot honom, blev så otroligt ledsen och arg. Fattar inte symboliken i att dom ska köpa en tjej som kommer och dansar och kråmar sig framför honom - svensexan är ju för att vi ska gifta oss - vad är det för upplevelse som dom vill ge? känner mig liksom förd bakom ljuset, dom är inne och trampar på något så känsligt och nära...

min blivande tyckte inte om det, men sa inget...

behöver få det ur mig och komma vidare för jag mår dåligt och jag vill ju inte att detta ska ta orimliga proportioner... det är några veckor till bröllopet så jag har ju lite tid att lägga det bakom mig men redan i helgen stundar midsommarfirande med grabbgänget... vill inte...

dom som arrade svensexan har bett om ursäkt till mig efter att jag tagit ut min ilska direkt på dom och ja, jag måste vidare men vet inte hur?

tacksam för tips!

kramar

• Svar på tråden svensexad med strippa
  • Boomtown

Jag vill ge dig en STOR KRAM. Jag är också en känslomänniska som hade gått i taket om min kille hade fått en strippa. Men tyvärr så uppskattar jag själv killstrippor PÅ SKOJ. Så jag är rätt taskig. Men jag förstår din första reaktion! Den kommer att gå över, jag lovar. Du är väl impulsiv som mig.

Hoppas att bröllopet kommer att bli supermysigt. Ni kommer nog att skratta åt svensexan om ett par år.

• emertin

Gumman, det är antagligen så att grabbarna som bokade inte tänkte sig för. Dom tyckte att det var en kul grej och tänkte inte steget längre.

Massa kramar och tänk på att det inte var din man som bad om det, då kanske det känns lite bättre!!!

• Lady o Lufsen

Oj...ska avvakta att ge mig in i denna diskussion men jag kan säga redan nu att en strippa på en svensexa är ett "mindre" problem än att vi tjejer tillåter det vara en "kul killgrej som man helt enkelt inte tänker på konsekvenserna av"...What?

• Yesh I do

Jag tycker du har all rätt att bli upprörd och ledsen, TS! I min värld är striptease inte okej- och inte ur svartsjukesynpunkt utan på grund av den kvinnosyn det representerar. Varken min bm eller någon av hans vänner skulle komma på tanken eller ens tycka att det är okej med striptease just av den anledningen.

Jag tycker att hela prylen med striptease osar förlegad kvinnosyn och att förklara bort det med "killgrej" eller "boys will be boys" känns precis lika förlegat. Det handlar ju i grunden om vilka värderingar man har.

• Pizan

Håller med Yes I do!

Helt ärligt hade jag tyckt att en stor del av bröllopet hade blivit förstört. Inte pga svartsjukeskäl utan pga att det skulle kännas så billigt och snaskigt och ta bort mkt av den fina, romantiska känslan som får en att känna sig som nyförälskad igen.

Jag har också väldigt starka feministiska åsikter och skulle ha blivit irriterad även pga det. Jag ogillar den kvinnosynen och de men som har den.

Dessutom skulle jag ha undrat hur mkt min sambos vänner respekterade mig egentligen. Faktiskt hade jag nog inte ens velat ha dem på mitt bröllop för jag hade varit för arg över att de hade förstört allt.

• BrideToBeSpring

tack alla härliga goa tjejer, era ord betyder otroligt mycket, men tankarna snurrar - jag vill inte ha dom på bröllopet, allt romantiskt och härligt är tillintetgjort av att grabbgänget visat dessa egenskaper... va e d för killar egentligen? vad ska det representera? jag har fött ett barn och känner ju inte att min kropp kan konkurrera med en porrig strippa.., men i min värld finns det något så mycket större och finare och det blir så nedtrampat och smutskastat genom att dom köper honom en strippa... hela grejen blir så otroligt otroligt fel...

håller med om kvinnosynen, hoppas verkligen att "strippan" utförde en omvänd förnedring genom att cool, snygg och läcker dansa och tjäna 100 kr i minuten.., men vi vet ju alla att denna industri tyvärr inte alltid fungerar så...

tack igen, värmer och hjälper massor!

många kramar till er

• sonrepma

Repekterar såklart andras åsikter, men själv hade jag inte haft några som helst problem med en strippa!
    Svensexan är ju sista kvällen som "singel" innan man blir "bunden" på riktigt.
    Om man har ett riktigt sunt förhållande har man väl inget att oroa sig för?
    Och hur kan en strippa ens konkurrera med en blivande fru? En tjej som mannen träffar under endast några minuter?

Själv hoppas jag nästan att mina vänner fixar en strippa till mig, när väl min dag kommer. Det hade varit skitkul!

Det finns säkert mansgrisar som tycker att strippor inte är annat än slavar som "dansar" för pengar, men det flesta som jag känner ser det som jag; en kul och busig grej.
    Sedan är väl en svensexa en helt annan grej, än om man besöker strippkulbbar var och varannan vecka?

Dock är det aldrig roligt om mannen blev påtvingad en strippa, om han inte ville.

• Lady o Lufsen
    sonrepma skrev 2009-06-16 21:02:25 följande:
    Repekterar såklart andras åsikter, men själv hade jag inte haft några som helst problem med en strippa!Svensexan är ju sista kvällen som "singel" innan man blir "bunden" på riktigt.Om man har ett riktigt sunt förhållande har man väl inget att oroa sig för?Och hur kan en strippa ens konkurrera med en blivande fru? En tjej som mannen träffar under endast några minuter?Själv hoppas jag nästan att mina vänner fixar en strippa till mig, när väl min dag kommer. Det hade varit skitkul!Det finns säkert mansgrisar som tycker att strippor inte är annat än slavar som "dansar" för pengar, men det flesta som jag känner ser det som jag; en kul och busig grej.Sedan är väl en svensexa en helt annan grej, än om man besöker strippkulbbar var och varannan vecka?Dock är det aldrig roligt om mannen blev påtvingad en strippa, om han inte ville.
    Ehhhhh ....sista kvällen som singel var väl i alla fall när han bestämde sig för att ingå ett förhållande med sin tjej/blivande fru....för X antal år sedan???
  • Lady o Lufsen

Lady o Lufsen skrev 2009-06-16 21:04:39 följande:

Ehhhhh ....sista kvällen som singel var väl i alla fall när han bestämde sig för att ingå ett förhållande med sin tjej/blivande fru....för X antal år sedan???
    Förhoppningsvis flera år INNAN svensexan, va!!!
  • sonrepma

Det finns en anledning till att jag använde situationstecken....

Svar på tråden svensexad med strippa