• BrideToBeSpring

svensexad med strippa

min blivande hade sin svensexa i helgen och i programmet ingick en strippa som dansade framför honom och stod och gned sig mot honom, blev så otroligt ledsen och arg. Fattar inte symboliken i att dom ska köpa en tjej som kommer och dansar och kråmar sig framför honom - svensexan är ju för att vi ska gifta oss - vad är det för upplevelse som dom vill ge? känner mig liksom förd bakom ljuset, dom är inne och trampar på något så känsligt och nära...

min blivande tyckte inte om det, men sa inget...

behöver få det ur mig och komma vidare för jag mår dåligt och jag vill ju inte att detta ska ta orimliga proportioner... det är några veckor till bröllopet så jag har ju lite tid att lägga det bakom mig men redan i helgen stundar midsommarfirande med grabbgänget... vill inte...

dom som arrade svensexan har bett om ursäkt till mig efter att jag tagit ut min ilska direkt på dom och ja, jag måste vidare men vet inte hur?

tacksam för tips!

kramar

• Svar på tråden svensexad med strippa
  • Burre Präst

OBS IRONI! SKALL INTE TAS PÅ ALLVAR!

Det är inte så att din m2b:s vänner hade fantiserat om hur de ville ordna en riktig svensexa i hela sina liv? Och svensexan är ju faktiskt *deras* dag, då ska de väl ändå få göra som *de* vill?

OBS! IRONI! SKALL INTE TAS PÅ ALLVAR!

• Lady o Lufsen
    sonrepma skrev 2009-06-16 21:28:26 följande:
    Det finns en anledning till att jag använde situationstecken....
    Vill du berätta din anledning...för resten av innehållet i din text talar sitt eget språk TROTS tecken kring både SINGEL och BUNDEN...
  • anirac1

oacceptabelt med strippa på svensexan precis som en manlig strippa på möhippan

skäms alla "kompisar"

tänk på vad ni kan förstöra ....

vore det min man o hans kompisar hade jag sagt upp kontakten med dem alla....
    för den känslige kan detta sätta djupa spår i förhållandet o poppa upp när det är minst lämpligt....

• Sesamy

Jag förstår dig helt och fullt TS!

Jag skulle bli enormt upprörd om det hände. Dels skulle jag bli ärg på min blivande om han inte sa ifrån eller gick därifrån själv...
    Inte för att jag inte litar på honom till hundra procent utan för att det står för en kvinno- och människosyn som jag tycker är förfärlig. (Jag vet mycket väl att det finns strippor som gillar sitt jobb osv. och det får de gärna göra - för mig är det dock ändå förknippat med en nedvärderande människosyn)

Dessutom skulle jag bli asförbannad på min blivandes vänner då de bör veta att det är ett tilltag som varken han eller jag skulle uppskatta det minsta....

Så kort sagt - förstår dig verkligen!

• Panzerfaust

Jag tycker du överreagerar å det grövsta. Vad spelar det för roll? En tjej vars jobb det är att dansa sexigt med lite kläder på sig har dansat sexigt med lite kläder på sig inför din blivande man, det är ju inte så att han hånglat eller bonkat fröken i fråga. Skulle du tvinga din blivande att titta bort om det var en läcker go-go dansare som dansade på krogen? Om ni är på en E-Type konsert (gud förbjude) får din kille då bara titta på E-Type och låtsas som om de lättklädda damerna inte alls står på scen? Blir du arg om din kille tittar på en annan tjej?

Dags att sluta ta allt på så stort allvar.

• 090208

Bonkat??? Guuud vad kul!!!

Puh, skönt att jag inte är den enda som tycker såhär. Kande mig nästan hemsk ett tag...

• Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-06-16 22:52:39 följande:
    Jag tycker du överreagerar å det grövsta. Vad spelar det för roll? En tjej vars jobb det är att dansa sexigt med lite kläder på sig har dansat sexigt med lite kläder på sig inför din blivande man, det är ju inte så att han hånglat eller bonkat fröken i fråga. Skulle du tvinga din blivande att titta bort om det var en läcker go-go dansare som dansade på krogen? Om ni är på en E-Type konsert (gud förbjude) får din kille då bara titta på E-Type och låtsas som om de lättklädda damerna inte alls står på scen? Blir du arg om din kille tittar på en annan tjej?Dags att sluta ta allt på så stort allvar.
    Nu är det ju- som tur är- inte upp till dig att bestämma karaktären på TS´s allvar eller huruvida det är dags att sluta med det...fast det är jag alldeles för trött för att vidareutveckla just nu...

TS- sov på saken en natt till!
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-06-16 23:18:39 följande:

Nu är det ju- som tur är- inte upp till dig att bestämma karaktären på TS´s allvar eller huruvida det är dags att sluta med det...fast det är jag alldeles för trött för att vidareutveckla just nu...TS- sov på saken en natt till!
    Jag skulle kalla det otur då hon isf insett att hon just skapat en storm i ett vattenglas.

TS hur fick du reda på att det varit en strippa på svensexan?
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-06-16 23:28:02 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-06-16 23:18:39 följande:Jag skulle kalla det otur då hon isf insett att hon just skapat en storm i ett vattenglas.TS hur fick du reda på att det varit en strippa på svensexan?
    Enligt dina mått mätt så är det kanske en "storm i ett vatteglas"...men nu var det ju inte dina mått som var i fokus.
  • Lady o Lufsen

Dessutom...vad har HON skapat för "storm i ett vattenglas"?

Här inne har det då blåst större orkaner än detta och är det någon det "stormar" för nu så är det väl för TS och då är det väl kanske hennes mans svensexa det "stormar" om...vilket också var det hon ville få ur sig...

Svar på tråden svensexad med strippa