• BrideToBeSpring

svensexad med strippa

min blivande hade sin svensexa i helgen och i programmet ingick en strippa som dansade framför honom och stod och gned sig mot honom, blev så otroligt ledsen och arg. Fattar inte symboliken i att dom ska köpa en tjej som kommer och dansar och kråmar sig framför honom - svensexan är ju för att vi ska gifta oss - vad är det för upplevelse som dom vill ge? känner mig liksom förd bakom ljuset, dom är inne och trampar på något så känsligt och nära...

min blivande tyckte inte om det, men sa inget...

behöver få det ur mig och komma vidare för jag mår dåligt och jag vill ju inte att detta ska ta orimliga proportioner... det är några veckor till bröllopet så jag har ju lite tid att lägga det bakom mig men redan i helgen stundar midsommarfirande med grabbgänget... vill inte...

dom som arrade svensexan har bett om ursäkt till mig efter att jag tagit ut min ilska direkt på dom och ja, jag måste vidare men vet inte hur?

tacksam för tips!

kramar

• Svar på tråden svensexad med strippa
  • Panzerfaust

Jo men TS bad inte om medhåll om att det var fel med strippor hon bad om tips att ta sig ur det:

Ergo: Dags att sluta ta allt på så stort allvar.

Enligt mig är TS reaktion precis lika fjompig som reaktionen hos den TS som fick mental härdsmälta av att hitta porr i sin killes dator.

• Lady o Lufsen

Oh my god...its way, way, way over my bedtime!
    I rest my case...

• 090208

OT:
    Den minns jag Panzerfaust! Ja, tänk om folks fruar/ män onanerar, ve och fasa!

• Panzerfaust
    090208 skrev 2009-06-17 00:20:34 följande:
    OT:Den minns jag Panzerfaust! Ja, tänk om folks fruar/ män onanerar, ve och fasa!
    Man baxnar, då som nu.
  • Pizan

Min sambo får gärna onanera, med eller utan mig. Jag håller själv på med sånt, så varför skulle inte han få göra detsamma. Jag kräver inte heller att han jämt och ständigt ska fantisera om mig (har rätt livlig fantasi själv när det gäller sånt) utan det bjussar jag på. Tanken gör mig inte det minsta svartsjuk utan jag tar det som självklart att alla gör så åtminstående då och då.

Men det här med strippor på en svensexa handlar om nått annat:
    Dels dålig kvinnosyn och dels bristande respekt för bruden, brudparet och det äktenskap de ska inleda.

Personligen tycker jag det är totalt smaklöst och jag skulle inte kunna gilla personer som var så omdömeslösa att de fixade en sån svensexa. Även om man själv är av den åsikter att strippor är det mest "naturliga" och skojigaste som finns så varför förstöra för nån annans bröllopsdag. Gör man valet att bjuda in en strippa så måste man ju först kolla om det är OK med bruden så man inte pajjar en dag som ska vara viktig för henne och för honom.

• Heloise

Personligen så skulle jag antagligen inte tycka att en strippa på min blivande mans svensexa vore en fullträff direkt, MEN jag skulle aldrig låta något som är så uppenbart obetänksamt och ogenomtänkt förstöra ett bröllop som vi tillsammans planerat.

Du frågar hur du ska komma vidare? Din blivande man har redan talat om för dig att han inte uppskattade att "få" en strippa, det är dessutom hans vänner och det hände honom. Så det måste ju vara hans sak att bestämma hur han vill hantera det. Du har fått mkt medhåll här av många andra tjejer som alla tycker att det är sådant fruktansvärt övertramp mot dig och ert förhållande, något som smutsat ner allt. För det första; om du låter en 30 min( eller hur lång tid det nu tar) förstöra allt för dig så blir jag ärligt talat orolig. Ta ett steg tillbaka och tänk efter.

Jag tänker faktiskt framhålla att jag tycker synd om din blivande man; han har varit med om något som han inte riktigt ville vara med om, han har en förbannad och sårad blivande fru, kompisar som är ledsna för att de gjort ett övertramp, och du vill göra det hela ännu värre genom att inte bjuda dem på bröllopet?

Hans vänner begick ett misstag, men det var inte ett misstag mot dig utan mot din blivande man, deras vän. De gjorde säkerligen sitt bästa för att ge sin kompis en bra svensexa, att det vart tokigt är ju en annan femma. Vidare så tycker faktiskt inte jag att en svensexa är en fest för att fira ER utan en fest för att fira din blivande man.

Jag förstår att du känner dig sviken och ledsen, men saker och ting blir vad man gör dem till, den/de enda som kan förstöra er dag är just ni.

ha ett underbart bröllop!

• Goldi

Jag hade nog blivit riktigt arg och ledsen men å andra sidan, hade jag haft en manlig strippa så hade det nog kännts liiiiite bättre

• Sonja68

Vi blev varken hippade eller svensexade. Lika bra det. Kändes inte alls aktuellt för oss, och det vet våra vänner.
    Jag hade endast accepterat en manlig stippa på min mans svensexa och en manlig på min möhippa, he-he.

Skämt å sido. Det tar emot, men jag vill ändå vara ärlig; Jag är svartsjuk som fan, hade också blivit rabiat, men innerst inne så vet jag att MIN svartsjuka är MITT problem. Om inget hände och min man dessutom tyckte det var pinsamt och inte alls roligt så hade jag nog lugnat ner mig efter ett tag och sedan släppt det. Ett klavertramp från vännernas sida bara. Säkert såg de det som en anledninga att SJÄLVA få lite spänning i sina liv. Så de gjorde det förmodligen för sitt eget höga nöjes skull. Din man ska ju gifta sig med DIG!
    Finns ingen anledning att låta detta förstöra ert bröllop och att inte bjuda hans vänner, om han själv fortfarande vill bjuda dem.
    Om några år lovar jag att ni kommer titta tillbaka på detta och garva.
    Men det känns jobbigt nu, det förstår jag.

• didis

Du tog orden ur mun på mig!

Heloise skrev 2009-06-17 08:29:07 följande:
    Personligen så skulle jag antagligen inte tycka att en strippa på min blivande mans svensexa vore en fullträff direkt, MEN jag skulle aldrig låta något som är så uppenbart obetänksamt och ogenomtänkt förstöra ett bröllop som vi tillsammans planerat.Du frågar hur du ska komma vidare? Din blivande man har redan talat om för dig att han inte uppskattade att "få" en strippa, det är dessutom hans vänner och det hände honom. Så det måste ju vara hans sak att bestämma hur han vill hantera det. Du har fått mkt medhåll här av många andra tjejer som alla tycker att det är sådant fruktansvärt övertramp mot dig och ert förhållande, något som smutsat ner allt. För det första; om du låter en 30 min( eller hur lång tid det nu tar) förstöra allt för dig så blir jag ärligt talat orolig. Ta ett steg tillbaka och tänk efter.Jag tänker faktiskt framhålla att jag tycker synd om din blivande man; han har varit med om något som han inte riktigt ville vara med om, han har en förbannad och sårad blivande fru, kompisar som är ledsna för att de gjort ett övertramp, och du vill göra det hela ännu värre genom att inte bjuda dem på bröllopet?Hans vänner begick ett misstag, men det var inte ett misstag mot dig utan mot din blivande man, deras vän. De gjorde säkerligen sitt bästa för att ge sin kompis en bra svensexa, att det vart tokigt är ju en annan femma. Vidare så tycker faktiskt inte jag att en svensexa är en fest för att fira ER utan en fest för att fira din blivande man.Jag förstår att du känner dig sviken och ledsen, men saker och ting blir vad man gör dem till, den/de enda som kan förstöra er dag är just ni.ha ett underbart bröllop!
  • Fjällbruttan

Säger som Didis, Heloise har tagit rubbat
    Håller med henne fullständigt!
    Och då är jag precis som Sonja en svatsjuk typ, MEN det var ju inte din blivande som valde detta....

Hoppas ni får en underbar dag och försök glömma de misstag som hänt, (alla har ju bett om ursäkt och ångrat sig!)om det ska vara nåt som går snett inför bröllopet s vad det kanske detta och då kan det ju bara bli bättre, eller hur!

Lycka till!

Svar på tråden svensexad med strippa