• didis

svensexad med strippa

Du tog orden ur mun på mig!

Heloise skrev 2009-06-17 08:29:07 följande:
    Personligen så skulle jag antagligen inte tycka att en strippa på min blivande mans svensexa vore en fullträff direkt, MEN jag skulle aldrig låta något som är så uppenbart obetänksamt och ogenomtänkt förstöra ett bröllop som vi tillsammans planerat.Du frågar hur du ska komma vidare? Din blivande man har redan talat om för dig att han inte uppskattade att "få" en strippa, det är dessutom hans vänner och det hände honom. Så det måste ju vara hans sak att bestämma hur han vill hantera det. Du har fått mkt medhåll här av många andra tjejer som alla tycker att det är sådant fruktansvärt övertramp mot dig och ert förhållande, något som smutsat ner allt. För det första; om du låter en 30 min( eller hur lång tid det nu tar) förstöra allt för dig så blir jag ärligt talat orolig. Ta ett steg tillbaka och tänk efter.Jag tänker faktiskt framhålla att jag tycker synd om din blivande man; han har varit med om något som han inte riktigt ville vara med om, han har en förbannad och sårad blivande fru, kompisar som är ledsna för att de gjort ett övertramp, och du vill göra det hela ännu värre genom att inte bjuda dem på bröllopet?Hans vänner begick ett misstag, men det var inte ett misstag mot dig utan mot din blivande man, deras vän. De gjorde säkerligen sitt bästa för att ge sin kompis en bra svensexa, att det vart tokigt är ju en annan femma. Vidare så tycker faktiskt inte jag att en svensexa är en fest för att fira ER utan en fest för att fira din blivande man.Jag förstår att du känner dig sviken och ledsen, men saker och ting blir vad man gör dem till, den/de enda som kan förstöra er dag är just ni.ha ett underbart bröllop!
  • didis

Jo, jag förstod det. Visserligen såg jag i tanttråden att även Panzerfaust har en mjukare sida men någon måtta får det väl ändå vara!!

Panzerfaust skrev 2009-06-17 10:52:42 följande:
    haha ja så går det med två konton det var ju jag som skrev det där ( Heloise)
  • didis
    passionsblomman skrev 2009-06-17 11:02:17 följande:
    Och varför verkar Lady och Lufsen vara avreggad/avstängd?
    Va´?? Hur ser du det?
  • didis

Nu såg jag, Lady & Lufsen hade svart text.

Vi skrev i samma tråd i går, då skulle hon fira bröllopsdag med maken (och jag försökte snika mig in!).

• didis

Vd skulle han ha gjort (och vi snackar ignet brottsligt här)? Förstöra för sina vänner och bokstavligt talat säga "skittrist svensexa ni fixade, nu går jag hem"?

Även om man inte uppskattar allt som vännerna gör för ens skull så tillhör det ändå hyfs att inte klanka ner på dem, de har försökt ordna en kul kväll, nu blev det inte så och det är de medvetna om.

Men gör ingen större grej av det än det är. Misstag kan alla göra och det vore hemskt om vi inte kan förlåta våra närmaste för att de inte är perfekta människor utan som alla vi andra.
    J D skrev 2009-06-17 12:22:20 följande:

Men, det beror ju helt på vad man har för värderingar och hur tydligt man har kommunicerat det innan.
    För mig kan 30 min definitivt förstöra ett förtroende som har byggts upp under lång tid. I teorin kan det låta fånigt men i praktiken är det en verklighet man måste hantera.Om han inte uppskattade det- varför gick han inte därifrån? Jag skulle ha svårt att lite på att fästmannen inte gör en efterhandskonstruktion. (Inser att jag som jurist är extremt skadad av bevisföringstänkande och därmed har problem med att lite på utsagor men faktum kvarstår att han omedelbart i situationen kunde hanterat det annorlunda om han hade velat, eller?)
  • didis

Svensexegänget har bett bruden om ursäkt. Hon har inte accepterat den även om jag antar att hon sade det till vännerna.

Jag har svårt att tänka mig att några av makens vänner skulle ordna en strippa men OM de gjorde det tror jag maken skulle reagera ungefär som jag skulle dvs:

Jävla knepig sits, vad gör jag nu? Mina vänner har ordnat det här för att roa mig men jag är inte road, jag spelar med ett tag men blir det inte bättre snart så går jag hem.

Ungefär så. Maken är feminist och skulle inte gå på porrklubb själv men blev han "dittvingad" förstår jag om han inte demonstrativt gick sin väg. Så skulle itne jag göra (om det inte var någon sexistisk baktanke med att få in mig på porrklubb).

• didis

Jaja, alla tänker vi olika. För mig är det viktigare att maken tagit halva föräldraförsäkringen, delar arbetet med hem o barn och stödjer mig när jag både startar eget och som nu, skall börja veckopendla. Att vi båda har samma rättigheter o skyldigheter.

Sett i det perspektivet blir jag inte särskilt sur om han inte vill sabba svensexan genom att demonstrera feministisk kamp just då.

J D skrev 2009-06-17 12:55:26 följande:

Ok, nej, och jag kan förstå att hon inte tagit emot ursäkten ännu. Det kan ju ta ett tag innan man har bearbetat sin sorg över en sådan händelse och ursäkten kan inte accepteras förrän man verkligen känner att ja, jag förlåter er.Men jag förstår inte varför? Varför inte gå därifrån? Är vi inte fria individer som inte blir tvingade till i princip någonting i det här landet? För mig är stor del av feminstisk aktivism att våga göra annorlunda även om grupptrycket säger annorlunda. Jag har själv nyligen ställts inför en liknande situation och även om det inte känns som det roligaste att göra så är det ändå mer värt för mig att stå fast vid mina absolut mest grundläggande värderingar.
  • didis

Jag hade resonerat som du gör när jag var yngre (jag har ingen aning om din ålder så det är ingen pik, bara ett konstaterande om hur jag var då) men med åren har det blivit viktigare för mig att välja mina strider.

Och det här hade inte varit värt att ta strid om särskilt som alla inblandade bett om ursäkt.

I övrigt håller jag med om att vi ser rätt lika på saken .

J D skrev 2009-06-18 10:00:55 följande:

Min fästman gör allt det där (och mer- eftersom han är gärna medvetet utför feministisk aktivism så tar han ofta mer ansvar eftersom samhället kräver mer av mig som kvinna för att jag ska kunna ta mig framåt). Vi tänker nog inte så olika- för mig är det bara otänkbart att kompromissa med mina feministiska värderingar om det inte gäller ngt värre än att göra folk lite sura . Kompisarna är faktiskt de som har sabbat svensexan (precis som kompisarna till en veg. som tar mer denne till köttätarfest har sabbat för henne).
Svar på tråden svensexad med strippa