svensexad med strippa
Du tog orden ur mun på mig!
Du tog orden ur mun på mig!
Jo, jag förstod det. Visserligen såg jag i tanttråden att även Panzerfaust har en mjukare sida men någon måtta får det väl ändå vara!!
Nu såg jag, Lady & Lufsen hade svart text.
Vi skrev i samma tråd i går, då skulle hon fira bröllopsdag med maken (och jag försökte snika mig in!).
Vd skulle han ha gjort (och vi snackar ignet brottsligt här)? Förstöra för sina vänner och bokstavligt talat säga "skittrist svensexa ni fixade, nu går jag hem"?
Även om man inte uppskattar allt som vännerna gör för ens skull så tillhör det ändå hyfs att inte klanka ner på dem, de har försökt ordna en kul kväll, nu blev det inte så och det är de medvetna om.
Men gör ingen större grej av det än det är. Misstag kan alla göra och det vore hemskt om vi inte kan förlåta våra närmaste för att de inte är perfekta människor utan som alla vi andra.
J D skrev 2009-06-17 12:22:20 följande:
Svensexegänget har bett bruden om ursäkt. Hon har inte accepterat den även om jag antar att hon sade det till vännerna.
Jag har svårt att tänka mig att några av makens vänner skulle ordna en strippa men OM de gjorde det tror jag maken skulle reagera ungefär som jag skulle dvs:
Jävla knepig sits, vad gör jag nu? Mina vänner har ordnat det här för att roa mig men jag är inte road, jag spelar med ett tag men blir det inte bättre snart så går jag hem.
Ungefär så. Maken är feminist och skulle inte gå på porrklubb själv men blev han "dittvingad" förstår jag om han inte demonstrativt gick sin väg. Så skulle itne jag göra (om det inte var någon sexistisk baktanke med att få in mig på porrklubb).
Jaja, alla tänker vi olika. För mig är det viktigare att maken tagit halva föräldraförsäkringen, delar arbetet med hem o barn och stödjer mig när jag både startar eget och som nu, skall börja veckopendla. Att vi båda har samma rättigheter o skyldigheter.
Sett i det perspektivet blir jag inte särskilt sur om han inte vill sabba svensexan genom att demonstrera feministisk kamp just då.
J D skrev 2009-06-17 12:55:26 följande:
Jag hade resonerat som du gör när jag var yngre (jag har ingen aning om din ålder så det är ingen pik, bara ett konstaterande om hur jag var då) men med åren har det blivit viktigare för mig att välja mina strider.
Och det här hade inte varit värt att ta strid om särskilt som alla inblandade bett om ursäkt.
I övrigt håller jag med om att vi ser rätt lika på saken .
J D skrev 2009-06-18 10:00:55 följande: