Budget bröllop
Är by här på Bröllopstorget och försöker bli lite klokare i allt det här med bröllops planer. =)
Vi har alldeles nyligen äntligen bestämt oss för att gifta oss! (läs: jag har äntligen fått min vilja igenom och övertalat älsklingen)
Nu är det så här att vi inte har någon större lust att lägga ut allt för mkt pengar på ett bröllop. Vi vill gärna ha det ganska så enkelt, jag är inte intresserad av att ha en super dyr klänning, skor, håruppsättning osv. Men självklart vill vi vara fina på vår bröllopsdag.
Men nu till den stora frågan, själva festen. Har ni tips på hur vi kan hålla kostnaderna nere? Tanken är att vi ska bjuda den närmsta släkten och några goa vänner, men till saken hör att vår närmsta släkt är ganska så stor tillsammans, eller rättare sagt min släkt är rätt stor. =) Om vi bjuder, mostrar, fastrar, kusiner med respektive osv så är vi redan uppe i 100 pers och det känns som om det blir väldigt dyrt.
Vem ska man bjuda?
Jag har bra kontakt med nästan alla mina mostrar/morbror, faster och farbror och vill självklart att dem kommer på mitt bröllop. Har jätte bra kontakt med nästan alla mina kusiner, några få har jag inte pratat med på flera år men det känns konstigt att inte bjuda hela släkten.
Någon som har några tankart som ni vill dela med er?
Hur har ni gjort?
Sen vill vi ju självklart bjuda våra goa vänner, men var drar man gränsen? Vi är ett ganska så stor gäng som umgås och träffas vid högtider, vi är ett gäng på 30 pers som träffas varje nyår, påsk och midsommar och festar, käkar middag och umgås. Men av dem 30 pers kanske det är 5-7 pers som vi umgås med utöver det, som vi umgås med på helger, firar varandras födelsedagar osv.
Känner att det här blir väldigt svårt.
Tar tacksamt emot alla tips och tankar!