Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Budget bröllop

Det finns ju lite olika alternativ. Gift er i rådshuset med lite fina kläder och en fin liten blomma. Gå på restaurang efteråt, var och en betalar för sig själv. Det blir alltså ingen fest, bara ett frivilligt deltagande för en mysig kväll.
    Är det sommar så kan väl var och en ta med en picknick korg.
    Har ni hembygdsgård eller liknande så kan man komma någorlunda billigt undan genom att fixa maten själv.

Jag har själv försökt att fixa ett budgetböllop men jag fattade inte hur dyrt det skulle bli. Är väl uppe i 25000-30000 nu. Trodde på 17000!!!
    Men då ville jag ha brudklänning, frisyr och hela alltet och då drar det iväg. Tänk på det. Vi hyr en supermysig bygdegård och tar det borgeligt där. Vi fixar en massa god mat till en buffe. Vi blir bara de närmsta 30 st.

Bjud endast dom du brukar umgås med!
    Eller antingen bjuder du bara de närmsta, eller + några nära vänner. Eller så åker du på hela bunten. Men jag tror att du känner i hjärtat vilka du vill dela er dag med om du tänker bort från andras förväntningar. Det var mitt svammel det.
    Lycka till!

• Boomtown

Välkommen hit föressten! Vad vilsen jag är. När planerar ni bröllopet?

• Boomtown

Men om det bli en regnig sommar då? Har du tänkt på det? Hjälper dig bara att spåna
    Ett vinterbröllop låter underbart. Har själv tänkt tanken. Fast mycket beror väl på vart man bo om det är slaskigt eller mysigt. Men det blir i vilket fall mysigt inne med en massa tända ljus.

• Boomtown

Jag har sett dundersnygga klänningar nu till studenten så det är enkelt fixat. Det kanske är rea på kostymer snart?
    Så ni bor så långt upp? Vinterbröllop röstar jag på då!!!
    Ta sparken, det är billigt, hehe. Lägg pengar på det du/ni uppskattar om det så är kostym, blommor eller frisyr.

• Boomtown

Kolla på nätet. Brukar vara flera tusen billigare. Vigselbutiken.se kan du kolla t ex. Även fast ni vill ha en dyr så kan man ju komma billigare undan. Ett litet tips bara. Eller lämna in gammalt guld. Det kan ju bli mer bling bling då.

• Boomtown

Man tackar! Vi ska beställa nya förlovningsringar enligt presbilden. 4mm till mig och så har jag köpt alliansringen i galeriet till det.Gubben får 7 mm. Hur breda är era? Trivs ni med dem?

Vår planering har gått åt helvete känns det som många gånger. Vi hade bokat 3 okt. Blev dubbelbokade. Inte en ursäkt fick vi. Då bytte vi ställe och bokade 29 aug. Dubbelbokat igen!! Vad är risken för det?? Vi har fått boka om allt! Så imorgon ska vi boka om allt IGEN till den 30 aug. Jag har varit gråtfärdig många gånger. Men nu löser det sig nog. Vi får ett jättefint ställe om allt klaffar. Det blir ju en söndag nu så det gäller ju att få tag i frisör, VF och allt. Det är ganska nervöst.

• Boomtown

Jag står faktist i detta nu och provar lite mat till vår buffe. Spännande. Och imorgon ska jag ringa runttill allt och få det färdigt. Då kommer en sten att släppa från min mage. Så då har jag lite roligt kvar. Provsmaka mat och vin. Köpa lite småsaker att duka med och testa frisyr och så . Kul

Modigt gjort av din sambo att köpa ringarna. Men bra smak har han!

Svar på tråden Budget bröllop