Budget bröllop
Det låter lite som att du och jag sitter i samma båt.. :)
Vi ska också ha budgetbröllop, men här är det redan bestämt att vi inte lämnar bort några ur släkten från någondera sida, så för oss blir det ca 115 på gästlistan.
Maten är det som kommer att kosta oss mest... men såhär har vi tänkt. Förra helgen åt vi helt gudomlig mat på en väns bröllop, så vi bestämde ganska fort att ha samma nystartade lokala catering att göra maten åt oss nästa år. Maten kostade 30? (ca 300 SEK) per person, men då ingick förrätt, varmrätt med hembakt bröd + ett glas vin, efterrätt och dessutom tårtan! Det är riktigt förmånligt egentligen... Men vi tyckte att efterrätten kändes lite onödig, så vi kör direkt på kaffe + tårta.. OCH så gör vi vårt eget vin istället för att köpa färdigt! :D Och där drar vi nog ner kostnaderna betydligt! Så förhoppningsvis får vi maten för 20? per person som högst.
Min klänning fick jag också väldigt förmånligt när jag köpte den begagnad för 99? (alltså ca 1000 kr), skorna är också helt vanliga billiga skor, och slöjan lånar jag av en kompis (den använder man ju ändå bara i kyrkan!)
Och det finns mycket mycket mer som vi har fyndat och hittat förmånliga lösningar på, så jag utbyter gärna idéer! :D
Jag sa åt min m2b häromdagen, att det på ett sätt är roligt att planera bröllop när man får försöka hitta de förmånligaste alternativen, och ändå få det att se bra ut! :)