• Illvetting

Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös

Tänkte fria till min pojkvän under vår segelsemester i sommar vi ska ha på mina föräldrars båt.

Vänta till en fin dag på sjön.

Förbereda tidigare under dagen en fin plats med att rita in ett stort hjärta på berget med skolkrita.

Packa allting jag behöver i smyg i en ryggsäck. Sätta på mig finkläder under myskläderna.

Säga att jag vill ta en kvällspromenad för att slå oss ner och mysa med vin och något gott på en klippa i solnedgången.

Sitta där och bara ha det mysigt en stund.

Sätta på honom ögonbindel.
    Leda honom en bit till platsen jag bestämde tidigare och ställa honom i hjärtat.

Ta av ögonbindeln, ta av mig myskläderna. Säga något fint om oss och sen ta fram ringarna hängandes i ett tjärat snöre.

Om jag får ett JA ta fram skumpa med egenfixat etikett och chokladparliner i en hjärtask (vi köper ofta praliner). Sitta och bara mysa.

För att berätta för familjen funderade jag på att måla en flagga med texten ?Vi ska gifta oss? och hissa upp den i masten. Sen be pappa tända lantärnorna.

Vad tror ni om detta?

• Svar på tråden Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös
  • Babajaga

Det låter mycket genomtänkt och romantiskt!
    Lycka till!

• ascensionday

Så OTROLIGT fint och romantiskt! Din blivande make är en lyckans ost

Älskar att höra om sådant här...

• Illvetting

Tack för att snälla ord! Känns bra att andra tycker att idéerna verkar bra. Har fått hem ringarna idag =) Känns väldigt spännande! Ska sätta in sten i min sen men ville få de i tid så valde att göra detta senare.

Ska gravera in positionen i ringarna sen när jag vet vilken det blir :P

Har istället för flaggan nu pysslat ihop egna signalflaggor på en lina som skriver texten "Vi ska gifta oss". Då får föräldrarna klura lite också innan de förstår vad som är på gång.

Införskaffat tjärat snöre att knyta runt ringarna och champagneglasen. Och champagne. Även varit i leksaksaffären och köpt gatukritor =) Börjar kännas på riktigt nu!

• EWJP

Vilket romantiskt frieri.. Du måste höra av dig och berätta hur det går..
    Ska snart förlova mig med min sambo som jag träffade på nätet för snart ett år sedan. Jag frågade han om han ville förlova sig med mig genom att jag beställde hem en chokladask med budskapet "VILL DU FÖRLOVA DIG MED MIG" och han sa JA.. Nu står ringarna i bokhylla och jag längtar tills jag får sätta på mig ringen. Men innan dess måste jag komma på något romantiskt att göra för min älskling. LYCKA TILL med ditt frieri.

• Illvetting

Tack! Förstår att du längtar tills den dagen du får sätta på dig ringen. Känner detsamma! Provar den då och då! =)

Har idag funderat på hur vi om det blir som jag tänkt (håller tummarna)skulle kunna berätta för vänner och släktingar på ett bra sätt.

Försökte klura på några stapplande rader, är inte bra alls på detta:

På en klippa i skärgårn en strålande dag
    Stod en flicka vid havet, ja det var visst jag

Mittemot stod en pojke med ögonbindel på
    Jag var pirrig i magen och visste inte alls hur det skulle gå

Jag hade målat ett hjärta på berget med krita
    När vi stod där fick jag med mina känslor slita

Med hörlurar i öronen lät jag honom lyssna på en sång
    Den handlade om oss och tiden han lyssnade kändes VÄLDIGT lång

Jag sen ögonbindeln av honom tog
    Där stod han som ett fån framför mig och bara log

Jag tog av mig mjukisbyxor och tröja
    Som jag haft över klänning för att den inte avslöja

Jag sen sluddrade några nervösa rader
    Nu var jag nervös så jag höll på att få spader

Drog fram glittrande ringar hängandes i tjärat rep
    Han sa JA och jag fram bubblet och chokladen slet

Vi nu förlovade och glada är
    Vi blev VI idag "XXXXXX" på en ö precis här "position"

Kan detta funka som grund? Kanske får ändra totalt efter men vill ha lite som grund. Hoppas hoppas hoppas att han säger JA "pirr pirr"

• Energy

Illvetting skrev 2009-06-24 19:59:40 följande:

På en klippa i skärgårn en strålande dag
    Stod en flicka vid havet, ja det var visst jag

Mittemot stod en pojke med ögonbindel på
    Jag var pirrig i magen och visste inte alls hur det skulle gå

Jag hade målat ett hjärta på berget med krita
    När vi stod där fick jag med mina känslor slita

Med hörlurar i öronen lät jag honom lyssna på en sång
    Den handlade om oss och tiden han lyssnade kändes VÄLDIGT lång

Jag sen ögonbindeln av honom tog
    Där stod han som ett fån framför mig och bara log

Jag tog av mig mjukisbyxor och tröja
    Som jag haft över klänning för att den inte avslöja

Jag sen sluddrade några nervösa rader
    Nu var jag nervös så jag höll på att få spader

Drog fram glittrande ringar hängandes i tjärat rep
    Han sa JA och jag fram bubblet och chokladen slet

Vi nu förlovade och glada är
    Vi blev VI idag "XXXXXX" på en ö precis här "position"
    Åh så fint du skrivit!! Jag blev tårögd när jag läste. :´-)
  • Illvetting

Tack snälla! Skönt att höra att det inte var helt galet. Man blir lite blind när man skriver. Inget jag brukar pyssla med direkt.

• Mrs Baom

Det låter som en supermysig frieriplan!!Jag fick mitt frieri i hallen efter att jag hade varit på toa... det var annorlunda men samtidigt väldigt romantiskt, han tog bara tillfället i akt och gjorde det innan han hann fega ur...!!

• Illvetting

Jag det finns absolut sin charm i det också! Kan vara hur romantiskt som helst. Alla är vi olika och speglar frieriet personerna är det perfekt tycker jag. Jag är en riktigt planeringstjej så detta känns lagom planerat eftersom ingen dag eller plats är bestämd i förväg!

• MilosMamma

haha VI med, eller vi visste vilka vi var sen innan då vi har gemensamma bekanta, men vi tog den riktiga kontakten på Lunar, Haha

sissi1985 skrev 2009-06-20 00:39:28 följande:
    Gud det låter helt fantastsikt romantiskt! Önskar dig all lycka!Jag och min sambo träffades oxå på lunarstorm, härligt att höra att det finns fler som haft nytta av denna "pinsamma" sida ;)MVH Sissi
Svar på tråden Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös