• Illvetting

Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös

Tänkte fria till min pojkvän under vår segelsemester i sommar vi ska ha på mina föräldrars båt.

Vänta till en fin dag på sjön.

Förbereda tidigare under dagen en fin plats med att rita in ett stort hjärta på berget med skolkrita.

Packa allting jag behöver i smyg i en ryggsäck. Sätta på mig finkläder under myskläderna.

Säga att jag vill ta en kvällspromenad för att slå oss ner och mysa med vin och något gott på en klippa i solnedgången.

Sitta där och bara ha det mysigt en stund.

Sätta på honom ögonbindel.
    Leda honom en bit till platsen jag bestämde tidigare och ställa honom i hjärtat.

Ta av ögonbindeln, ta av mig myskläderna. Säga något fint om oss och sen ta fram ringarna hängandes i ett tjärat snöre.

Om jag får ett JA ta fram skumpa med egenfixat etikett och chokladparliner i en hjärtask (vi köper ofta praliner). Sitta och bara mysa.

För att berätta för familjen funderade jag på att måla en flagga med texten ?Vi ska gifta oss? och hissa upp den i masten. Sen be pappa tända lantärnorna.

Vad tror ni om detta?

• Svar på tråden Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös
  • MilosMamma

ÅH Grattis, gu va mysigt!!!!

• Jen09

Vad roligt att höra! Grattis :)

• MammaMiaa

Grattis gud va kul. Ser fram emot att få se bilder.

• tågjäntan

När jag läste din dikt trodde jag att du skrivit det efteråt, alltså att det redan var gjort .
    Grattis! och lycka till!
    Boktips; "Kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Marcus förlag. Lättläst med praktiska tips och råd. Själv har jag läst den typ 4-5 ggr och håller på att läsa delar av den igen .

• Illvetting

Tack snälla allihopa!

Ojojoj jag var nervös hela veckan. Lyssnade noga på sjörapporterna och de var ständigt ostadigt väder. De lovade dock en mellandag på onsdagen så jag bestämde mig för att satsa på ons 22/7.

Vaknade på morgonen, HELMULET! Blev så besviken! Hade hoppats på att komma ut i ytterskärgården men icke...blåsigt. Så början på dagen var tung. Sen när vi hamnade på Finnhamn, solen tittade fram och jag hade börjat packa ihop alla saker kändes det bra igen.

Under dagen fick jag veta att våra vänner i grannbåten firade 30 årig förlovningsdag och 55årig födelsedag så vi skulle gå på restaurangen på kvällen. Ojdå tänkte jag, lite krock.

Varmt som sjutton blev det med klänning under kläderna när man gick den halvlånga promenaden. Sa till pojkvännen att jag ville sätta mig på en klippa och måla och att det var därför jag hade med en fullpackad ryggsäck. Oj vad jag letade efter fina klippor...hihi han höll på att tröttna på mitt letande.

Sen gick allt som jag tänkt, förutom att jag inte klarade av att säga det jag skrivit ner utan bara grät och fick låta honom läsa istället. Vad gör man...

Vi gick glada tillbaka till båten och resten av sällskapet och satte upp flaggorna i träden. Mamma stod i sittbrunnen med en filt med signalflaggorna på och började bokstavera...det tog ett bra tag innan hon förstod vad som stod där uppe bland träden. Vi skålade...och tog gemensamma foton tillsammans med grannarna som firade 30 årig förlovningsdag, gick på restaurang, åt blåbärspaj, skickade mms till släkt och vänner och bara mös.

Det blev en toppendag i skärgården precis som jag önskade!

Lite bilder finns i mitt bildgalleri

• totte38

Men så kul! Stort grattis!! Men jag kunde inte se dina bilder?

• Illvetting

Ojdå...nu borde bilderna fungera

• Villemoa

Nej, inget bildgalleri är synligt.

Illvetting skrev 2009-07-28 00:50:25 följande:
    Ojdå...nu borde bilderna fungera
  • lovelight

det låter helt suveränt underbart frieri verkligen go girl

• Illvetting

Tack snälla....har jag fått galleriet synligt nu?

• Villemoa

Ja nu har du fått galleriet synligt, jättefina bilder!

Kom ihåg att ändra din status till "förlovad"

Svar på tråden Tror ni detta blir ett bra frieri? Nervös