• MondayGirl

Vilket Datum i Ringen?!

Hej!

Min kille friade till mig på skärtorsdagen i år och vi gifter oss våren 2010.
    Våra förlovnings- och vigselringar skall komma idag.
    Vi tänkte göra något roligt och ha någon slags "ringpåsättningscermoni" =)

Jag undrar vilket datum som "man ska ha" som självaste förlovningsdatum.
    Dagen då han friade eller dagen då vi sätter på oss ringarna?!

Jag har hela tiden tänkt mig det datum som han friade men alla verkar inte tycka lika.
    Vi kan ju såklart göra som vi vill, vill bara kolla vad ni andra här tycker.

Glad Midsommar! =)

• Svar på tråden Vilket Datum i Ringen?!
  • Marjo

Vi har det datum som min sambo friande, det var ju då vi förlovade oss :)

• Svanboet

Vi tog datum han friade och hade ringen passat så hade jag haft den på mig från första dagen. Jag har inte träffat någon som tycker att man tar datumet man fick ringarna utan de flesta som jag känner verkar välja dagen det bestämdes eller friades.

• MondayGirl
    Marjo skrev 2009-06-18 09:07:17 följande:
    Vi har det datum som min sambo friande, det var ju då vi förlovade oss :)
    Ja det är lite så jag tänker också =)
  • MondayGirl
    Svanboet skrev 2009-06-18 09:09:08 följande:
    Vi tog datum han friade och hade ringen passat så hade jag haft den på mig från första dagen. Jag har inte träffat någon som tycker att man tar datumet man fick ringarna utan de flesta som jag känner verkar välja dagen det bestämdes eller friades.
    Precis =)
  • Svanboet

Hur vill ni ha det? Vill ni använda datumet för frieriet eller för ringpåtagningscermonin?

• Vid havet

Vi har datumet för frieriet i ringen.

När vi fick ringarna sen så firade vi (igen) med champagne. Det var stort faktiskt

• MondayGirl

Min första tanke var datumet för frieri.

Men många frågar vilket datum vi ska förlova oss och när jag säger att vi blev förlovade när han friade så verkar vissa lite förvånade.

• Svanboet

eftersom du skriver att det var ett frieri skulle jag tycka att det var mer konstigt om ni "blev förlovade" ett annat datum än när du accepterade frieriet (vilket jag antar att du har gjort)

• källerudd

Vi har det datum som min m2b friade på, jag fick faktiskt en leksaksring på den dagen så för oss var det självklart att vi skulle ha det datumet...

Ringarna fick vi en månad senare, då gick vi ut och åt gott och bytte ringar under efterrätten... =)

• Vid havet

Jag tycker man är förlovad även utan ring! Ringen är ju bara symbolen för förlovningen...

Svar på tråden Vilket Datum i Ringen?!