Inlägg från: MondayGirl |Visa alla inlägg
  • MondayGirl

Vilket Datum i Ringen?!

Hej!

Min kille friade till mig på skärtorsdagen i år och vi gifter oss våren 2010.
    Våra förlovnings- och vigselringar skall komma idag.
    Vi tänkte göra något roligt och ha någon slags "ringpåsättningscermoni" =)

Jag undrar vilket datum som "man ska ha" som självaste förlovningsdatum.
    Dagen då han friade eller dagen då vi sätter på oss ringarna?!

Jag har hela tiden tänkt mig det datum som han friade men alla verkar inte tycka lika.
    Vi kan ju såklart göra som vi vill, vill bara kolla vad ni andra här tycker.

Glad Midsommar! =)

• Svar på tråden Vilket Datum i Ringen?!
  • MondayGirl
    Marjo skrev 2009-06-18 09:07:17 följande:
    Vi har det datum som min sambo friande, det var ju då vi förlovade oss :)
    Ja det är lite så jag tänker också =)
  • MondayGirl
    Svanboet skrev 2009-06-18 09:09:08 följande:
    Vi tog datum han friade och hade ringen passat så hade jag haft den på mig från första dagen. Jag har inte träffat någon som tycker att man tar datumet man fick ringarna utan de flesta som jag känner verkar välja dagen det bestämdes eller friades.
    Precis =)
  • MondayGirl

Min första tanke var datumet för frieri.

Men många frågar vilket datum vi ska förlova oss och när jag säger att vi blev förlovade när han friade så verkar vissa lite förvånade.

• MondayGirl

Det får bli datumet då han friade!
    Som jag tänkt hela tiden =)

Ska bli så kul att få ringarna... iiiih =)

• MondayGirl

Min kille anande att jag ville välja ut min ring tillsammans med honom så han friade utan ring =)

• MondayGirl

Min kille anade att jag ville välja ut min ring tillsammans med honom, så han friade utan ring =)

• MondayGirl

kullaberg skrev 2009-06-18 10:27:35 följande:

Vi har datumet för när han friade, vilket han gjorde med en leksaksring så vi kunde välja tillsammans. Jag hade på mig leksaksringen tills vi fick våra riktiga ringar. Vi firade både dagen han friade, dagen vi beställde ringarna och dagen vi hämtade våra ringar!
    Hehe, vi firade också när han friade och kommer fira nu när vi får ringarna =)
  • MondayGirl

Ja, det finns helt klart olika sätt =)
    Vi har redan fått alla ringarna och vi kommer att gravera dom precis innan bröllopet. Jag tror att vi tar frieridatumet och sen såklart vigseldatumet =)

Svar på tråden Vilket Datum i Ringen?!