• skrattan

Festlokal på Österlen?

Vi var på svabesholms kungsgård och hyrde hela alltet i två dagar och en natt,inte dyrt. 30 pers, övernattade, med lite finess och planering
    Var beredd på att jaga flugor i köket dagen innan bara, det gjorde vi, det ligger ju något nära deras ladugård.
    Det blev bra efter det.
    Allt blev perfekt och det har stora möjligheter.
    Vi gifte oss i september, så det var fortfrande varmt men inte hett, utsikten på baksidan är underbar, så vi hade drinkar utomhus.
    Det finns en massa bra catering möjligheter.
    Bäst är restaurang Allé eller en bit bort Jespers mat och vin, som är något billigare men fantastiskt.
    Att få fixa sprit och drinkar själv är möjligt i båda fallen.

Andra alternativ som vi tycker om är Karlabykro eller vitemölle badhotel.
    Lycka till

• skrattan

Jag glömde att berätta att det finns ett mysigt hotel bara någon minut ifrån svabesholms kungsgård, där en del av våra gäster som inte fick plats bodde.Ska ta reda på vad det heter.
    Jätte mysig bröllops svit och fina andra rum, om ni vill dra er tillbaka lite tidigare och vill ha en extra liten lyx kväll lite mera privat.(rummen på svabesholm ligger rätt så nära varandra)För en bröllopsnatt i alla fall.

• skrattan

Hej igen puttekulan.
    Ja du. Det där med doften av allehanda gödsel kan nog variera, men de brukar inte gödsla så mycket så tidigt på sommaren, eftersom bönderna tydligen inte sår så mycket just då på året.
    Jag hade definitivt frågat rakt ut när / om ni bestämmer helg.
    Festlokalen är jättemysig. De har runda bord. De har en rätt stor nedan våning och ett jätte mysigt loft, som är coolt.
    Däruppe satte vi en viloplats när musiken började spela,annars kan man ju göra tvärtom.
    Vet inte om jag sa att vi var 70st, och jag tycker att det var gott om plats att dansa.
    Vi gifte oss i Vitaby kyrka eftersom min mans morfar gifte sig där den är jättevacker, annars är favvisen helt klart Ravlunda kyrka som faktiskt ligger lite närmre svabesholm.
    Fritiof Nilsson Piraten är begravd där, så den är ganska känd.
    Den kyrkan är fantastisk. Det är de båda. Ni får kolla lite.
    Jag kan kanske fixa några bilder på kyrkan i vitaby,ska kolla med maken.

Hittade ingen länk men nummret är 044- 120001, han kan faxa och så ger han dig säkert en länk.
    Jag återkommer senare idag med hotellet.
    Vi hörs senare

• skrattan

glömmde att säga att vi hyrde porlin och glas genom svabesholm, men fråga efter priset innan för catering killen kan vara billigare, han fixade vita linnedukar och linne servetter.

Svar på tråden Festlokal på Österlen?