• Puttekulan

Festlokal på Österlen?

Är det någon vänlig själ som har något förslag på trevliga festlokaler (för 50-60 personer)på Österlen, gärna med övernattningsmöjligheter i närheten.
    Alla förslag är intressanta.

• Svar på tråden Festlokal på Österlen?
  • Puttekulan

Tackar tackar för alla förslag, nu har jag lite att kolla upp så länge men har ni fler förslag så är det av intresse.
    Är det någon som vet något om Svabeholms kungsgård (tror jag det skulle heta), någon som varit där eller hört något om det stället?

• Puttekulan

allehanda: Tack för tipset om Stockeboda, kollade upp det på nätet och tyckte att det verkar himla trevligt. Det blir definitivt ett besök dit under semestern.

Skrattan: Tack för infon om Svebesholm. Det som är så schysst med det stället är att det kan hyras i flera dagar och att man kan catera mat och dryck samt att flertalet gäster faktiskt kan bo där festen är. Det ligger nära en laudgård, vet du hur det ligger till med den aromatiska doften av t.ex. gödsel i Juni?
    Hur är lokalen invändigt, finns det bord (runda eller avlånga)och stolar porslin mm eller måste man hyra det? Är det möjligt att placera borden på annat sätt än den klassiska E varianten?
    Sen tänkte jag på catering, har du någon information om Jespers mat och vin (websida?). Ja och sen var det det mysiga hotellet som du skrev om, vet du möjligtvis vad det heter?
    Oh, när jag ändå håller på och överösa dig med frågor kan jag ju fortsätta... Du har inte något förslag på trevliga mysiga gärna små kyrkor (de behöver inte vara i direkt anslutning)?

= )

• Puttekulan

Tack igen skrattan. Har varit utanför Ravlunda kyrka tidigare men jag får nog ta mig en titt invändigt också, kanske kan vara något.
    Vi kommer nog att svänga förbi diverse kyrkor och lokaler när vi ändå är där på semester. Bra att det finns porslin att hyra på plats men det skadar ju inte att kolla upp lite olika alternativ försåss : )
    Blåsingsborg tror jag att jag stötte på nätet när jag surfade runt och det ser onekligen mycket charmigt ut, hm kan bli mycket att hinna med under semestern = )

Skalman 72 - Tack!Ska kolla upp den länken.

hamåsa- Åh det låter trevligt kan helt klart vara värt att kolla upp, tack!

Ni är så snälla alla goa tipsare!

• Puttekulan

Efter att ha kikat runt lite kan vi konstatera att Svabesholm blir det inte, det levde inte riktigt upp till den bilden man vi fått via nätet. Tranesgården å andra sidan var ju helt klockren. Lokalen, vandrarhemmet och den mysiga lilla parken intill passar oss perfekt. Nu var vi visserligen inte inne i lokalen men kikade in genom fönstren och en positiv känsla inföll hos oss båda.

Är det någon som har koll på priserna för att hyra Tranesgården och hur långt i förväg behöver man boka lokal och vandrarhem?

• Puttekulan

allehanda: Tack för informationen!
    Japp, vi är ute i mycket god tid men med tanke på att det är såpass många fester inbokade bara under 2009 så känns det väldigt skönt att vi redan nu vet att det är på Tranesgården vi vill ha vår fest för då är ju möjligheten förhoppningsvis större att vi får det datumet vi vill ha = )

Att hyra lokalen hela helgen är väl det vi faktiskt tänkt att göra så 5-6000:- låter som ett mycket bra pris. Gött att ha lite förhandsinformation innan jag ringer till vandrarhemmet och kollar läget. Får nog rent utav bli ett samtal under veckan tror jag.

Svar på tråden Festlokal på Österlen?