Inlägg från: novemberbrud2009 |Visa alla inlägg
  • novemberbrud2009

min sambo sa nej

Jag känner betydligt fler män än kvinnor som är skeptiska till giftemål.

Det är kanske vi kvinnor som drömmer mest och är mest engagerade i bröllopet. Det är bara att kolla vilka som hänger här på BT - har inte stött på många män ;)

Min kille var till en början skeptiskt till giftemål. Hans argument; dyrt, jobbigt att stå i centrum, tycker inte om att planera, jag älskar dig lika mycket utan att vi är gifta.

Mina argument: Det behöver inte vara ett stort och påkostat bröllop. Sen om man slår ut det på alla år vi skall leva tillsammans, blir det inte så mycket. Jag står ju i centrum med dig. Jag planerar gärna! (det bästa som finns). För mig är det viktigt - efter det är en symbolhandling över vår kärlek. Juridiska aspekten (eftersom vi har barn).

Han har ändrat sig, kanske för att han förstår att det är så viktigt för mig. Ibland måste det få ta tid att förbereda sig mentalt :) Vi hade många samtal kring bröllop innan jag beslutade mig för att fria. Jag ville inte att det skulle bli påtvingat :)

Mitt tips: Ta reda på vad han har för känslor kring bröllop och börja att prata om bröllop.

• novemberbrud2009
    shakynose skrev 2009-06-20 21:02:52 följande:
    Jag måste säga att jag tycker att det är lite märkligt att män i allmänhet har större problem med att avge äktenskapslöften än att skaffa barn. Det kan ju knappast handla om "commitment issues" om man kommit så långt i ett förhållande att man har barn ihop.
    Ja, eller hur. Har många gånger tänkt på detta.
Svar på tråden min sambo sa nej