• ario

min sambo sa nej

Oj va tråkigt, men jag tycker du ska säga yill honom, utlitmatum!!

smultronblom00 skrev 2009-06-20 18:52:34 följande:
    först ska jag tala om att jag lånar denna medlems sida jag har ingen egen tyvärr!jag och min sambo hade vänner här igår våra barn lekte som valigt då frågade det andra paret oss om vi ville gifta oss tillsammans med dem alltså dubbelbröllop vi är såna inget stort utan i all enkelhet han verkade ganska säker sen var det inget mera prat igår kväll var allt jättebra idag på middan frågade jag han om han ville gifta sig men det var inte populärt nää det kan kvitta typ det kan vi ta en annan gång ingen panik ja alltså mer eller mindra Nejhur sårad blir man jag är helt förtvivlad nu vi har två barn tillsammans hade jag vetat detta så hade jag inte skaffat barn med han när vi förlovade oss var det han som så gärna ville och jag tycker att om man förlovar sig så gifter man sig inom en rimlig tid...vad ska jag göra
  • ario

Men samtigt vill man ju inte sitta o vänta tills killen ändrar sig.

Men har man barn så är det ju självklart svårare o lämna varandra, man har ju barnen o tänka på.

det är ju en dilemma i sig!

Om jag inte har barn så skulle jag säkert ge honom ultimatum, om äktenskap är viktigt för mig.

• ario

För mig är äktenskap viktigt, skulle aldrig kunna vara tillsammans med en kille mer en några år ifall han inte vill gifta sig.

Det beror på hur man ser på äktenskap, för mig är det heligt och betyder framtid för mig.

wiii skrev 2009-06-20 23:19:31 följande:
    Jag måste säga att jag inte förstår grejen med ett ultimatum om att gifta sig. Hur mycket älskar man egentligen sin partner då? Är ett bröllop viktigare än relationen i sig ska man nog tänka över om det är en så bra idé över huvud taget..
  • ario

det är ju därför vikigt att hitta någon som delar samma värderingar som dig:)

Därför hittade jag min, en som tänkte som mig!

wiii skrev 2009-06-21 14:21:31 följande:
    jag kan absolut förstå att äktenskap är viktigt för en. men om behovet att ställa ett ultimatum för att det ska bli av finns, så visar det ju ganska tydligt på hur olika värderingar man har, och det känns inte som en bra start. är äktenskap så viktigt för en, blir det nog svårt om man inte har en partner som känner detsamma.
  • ario

jag har en berättelse om en tjej som jag känner, Hon var tillsammans med en kille som inte ville gifta sig med henne, men han ville gärna leva med henne, och skaffa barn,

Men för henne var äktenskap otrolig vikigt och barn skulle hon inte skaffa förren hon gifte sig. Iallfall, dem var tillsammans i 7 år och varken förlovning eller trolovning fick hon. Tillslut var hon så trött på att vänta o vänta så hon gav honom ulimatim, antingen en ring på fingret eller så får han hitta någon annan. Inte längre efter att hon sa detta så gjorde HAN slut med henne och dem varken pratade eller träffades på 6 månader.

När hon trodde att hon hade glömt honom och han henne så började hon dejta, samma dag som hon började dejta en annan kille så fick hennes ex reda på det. Han ringde henne samma dag och friade till henne.

Alltså så kan vissa killar vara lite trögare och inte veta vad dem går miste om. Nu är dem gifta och lyckliga:)

Jag tyckte hon gjorde grymt i att ge honom ulimatum. om man älskar varandra varför ska det vara svårt för den andra partner att gå med på giftemål?

Svar på tråden min sambo sa nej