min sambo sa nej
Oj va tråkigt, men jag tycker du ska säga yill honom, utlitmatum!!
Oj va tråkigt, men jag tycker du ska säga yill honom, utlitmatum!!
Men samtigt vill man ju inte sitta o vänta tills killen ändrar sig.
Men har man barn så är det ju självklart svårare o lämna varandra, man har ju barnen o tänka på.
det är ju en dilemma i sig!
Om jag inte har barn så skulle jag säkert ge honom ultimatum, om äktenskap är viktigt för mig.
För mig är äktenskap viktigt, skulle aldrig kunna vara tillsammans med en kille mer en några år ifall han inte vill gifta sig.
Det beror på hur man ser på äktenskap, för mig är det heligt och betyder framtid för mig.
det är ju därför vikigt att hitta någon som delar samma värderingar som dig:)
Därför hittade jag min, en som tänkte som mig!
jag har en berättelse om en tjej som jag känner, Hon var tillsammans med en kille som inte ville gifta sig med henne, men han ville gärna leva med henne, och skaffa barn,
Men för henne var äktenskap otrolig vikigt och barn skulle hon inte skaffa förren hon gifte sig. Iallfall, dem var tillsammans i 7 år och varken förlovning eller trolovning fick hon. Tillslut var hon så trött på att vänta o vänta så hon gav honom ulimatim, antingen en ring på fingret eller så får han hitta någon annan. Inte längre efter att hon sa detta så gjorde HAN slut med henne och dem varken pratade eller träffades på 6 månader.
När hon trodde att hon hade glömt honom och han henne så började hon dejta, samma dag som hon började dejta en annan kille så fick hennes ex reda på det. Han ringde henne samma dag och friade till henne.
Alltså så kan vissa killar vara lite trögare och inte veta vad dem går miste om. Nu är dem gifta och lyckliga:)
Jag tyckte hon gjorde grymt i att ge honom ulimatum. om man älskar varandra varför ska det vara svårt för den andra partner att gå med på giftemål?