• wiii

min sambo sa nej

Jag måste säga att jag inte förstår grejen med ett ultimatum om att gifta sig. Hur mycket älskar man egentligen sin partner då? Är ett bröllop viktigare än relationen i sig ska man nog tänka över om det är en så bra idé över huvud taget..

ario skrev 2009-06-20 21:56:57 följande:
    Men samtigt vill man ju inte sitta o vänta tills killen ändrar sig.Men har man barn så är det ju självklart svårare o lämna varandra, man har ju barnen o tänka på.det är ju en dilemma i sig!Om jag inte har barn så skulle jag säkert ge honom ultimatum, om äktenskap är viktigt för mig.
  • wiii

jag kan absolut förstå att äktenskap är viktigt för en. men om behovet att ställa ett ultimatum för att det ska bli av finns, så visar det ju ganska tydligt på hur olika värderingar man har, och det känns inte som en bra start. är äktenskap så viktigt för en, blir det nog svårt om man inte har en partner som känner detsamma.

ario skrev 2009-06-21 10:42:13 följande:
    För mig är äktenskap viktigt, skulle aldrig kunna vara tillsammans med en kille mer en några år ifall han inte vill gifta sig.Det beror på hur man ser på äktenskap, för mig är det heligt och betyder framtid för mig.
Svar på tråden min sambo sa nej