• Pizan

min sambo sa nej

ario skrev 2009-06-20 20:36:44 följande:
    Oj va tråkigt, men jag tycker du ska säga yill honom, utlitmatum!!
    Men hur bra skulle det kännas? Att nån gifter sig med en av tvång pga ett ultimatum och inte för att de verkligen vill.

Jag tror det bästa sätter är att prata om det. Säg hur viktigt det är för dig osv. Vi har varit förlovade i tio år och min sambo har väl aldrig sagt att det skulle vara jätteviktigt för honom eller propsat på att vi ska gifta oss, och för mig har det väl inte varit nån jättestress heller. Helst plötsligt var vi redo båda två och kände att det var dags. Jag tror att det värsta man kan göra är att stressa och tjata sig till nått utan berätta bara att det är viktigt för dig och varför.
  • Pizan

Jag tror att ibland så jobbar den där princessdrömmen om ett bröllop emot en, och det är den föreställningen som män kan ha emot bröllop. Det är en teori i varje fall.

Sen tror jag även att många inte längre förstår vitsen, de har ju redan bekräftat att de vill vara med sin partner genom att skaffa barn och tycker att hela äktenskapsbiten är onödig. Längtar man inte efter ett bröllop i sig och inser att man redan är så stadgad som man kan bli som en familj så tycker väl en del att det är bra som det är utan den processen och den juridiska biten kan man ju även lösa med ett testamente.

Hursomhelst så tror jag inte att man ska tvinga nån att gifta sig med en utan då får man väl helt enkelt lära sig leva med att man trots allt har gjort det största man kan göra med nån annan, dvs skaffa barn tillsammans.

Svar på tråden min sambo sa nej