Inlägg från: ascensionday |Visa alla inlägg
  • ascensionday

min sambo sa nej

Jag förstår verkligen att du är sårad och förtvivlad! Tycker att du fått många bra och fina kommentarer här, som jag hoppas att du läst. Jag önskar och tror att det kanske var så att det blev ett litet missförstånd er emellan, på grund av situationen. Jag skulle personligen inte heller varit entusiastisk om tanken på äktenskap kommit upp i på ett sådant sätt. Han kanske önskade sig något mer romantiskt, och är lika besviken som du?

Som många kommenterat, så kan det nog också vara så att han är avogt inställd till dubbelbröllop, men hade svårt för att få ur sig det av rädsla för att förolämpa era vänner. Han har allt fog för att vilja undvika ett sådant spektakel! Den gamla visdomen är att dubbelbröllop för olycka med sig - det ena äktenskapet är dömt att bli olyckligt. Om vi sätter vidskepelsen åt sidan, så kvarstår ändå det faktum att bröllopet ska vara ER dag, och inte delas med någon annan. Det är du som är bruden, och ingen ska konkurrera med dig om uppmärksamheten. Era vigsellöften är dagens tema.

Jag förstår om du inte vågar dig på ett romantiskt frieri efter detta dråpslag, men det kanske finns något annat sätt att föra ämnet på tal, för att känna av vad han verkligen tycker. Eller fråga rakt ut om han kände sig obekväm av situationen som blev, så kanske han säger något om hur han tycker det borde gått till.

Det här var bara mina tankar... Önskar dig allt gott!

Svar på tråden min sambo sa nej