Thailand
Hejsan!
Vi har varit i Thailand flera ggr.
Håller med om att Phuket är väl turistigt, söker ni lite lugn och ro med lagom shoppnig så skulle jag satsa på Ao Nang/Krabi.
Visserligen så måste man nästan ta longtailboat till olika stränder, men snorklingen är jättefin där! Det finns restauranger i Ao Nang och affärer så det räcker och blir över.
Vi hyrde kanot en dag och paddlade, jättefint och lätt, och så finns det massor av utflykter att göra.
Koh Lanta var vi på i januari, också jättefin och jättelugnt, underbart för smekmånad, men inte så bra snorkling, då måste du ta dig ut med speedboat, men det går ju bara bra det med.
Som avslutning var vi på Kata Beach, phuket och bodde jättefin men det var mycket dyrare än Koh Lanta och massor med folk.
Khao Lak var vi på innan tsunamin, och det var underbart d men numer är det bara stora hotell känns det som när man läser turisbroschyrerna.. synd, och jag hoppas jag har fel!
Våga kolla efter hotell själv och ta tex en flygstol till Krabi eller Phuket, går tom. att förbeställa transport till hotellet från flyget via nätet, inga problem alls!
Lycka till