Inlägg från: Sanniis |Visa alla inlägg
  • Sanniis

Vilka går ut ur kyrkan först?

I måndags var vi och tittade inne i vår kyrka. Den är väldigt liten och har inget sånt där litet rum som brudparet kan smita in i. Men enligt vaktmästaren så behövdes inte det eftersom att det enligt svenska traditioner är brudparet som går ut ur kyrkan först.
    Jag som föreställt mig att alla gästerna går ut först och sist kommer vi och så blåser de såpbubblorna på oss Det känns ju helt bakvänt att vi står där ute och väntar på gästerna istället för tvärtom....

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Vilka går ut ur kyrkan först?
  • Sanniis

Hmm, såg att jag formulerat mig lite konstigt. Jag menar givetvis att vi går ut först ur själva kyrkorummet (till utgångsmusiken), men att man sen gömmer sig nånstans och att gästerna står ute och väntar på oss.

tack för svar förresten

• Sanniis

MulleNuh: Haha, ja varför inte

• Sanniis

MulleNuh: Men det finns liksom ingenstans att gömma sig i själva kyrkan... och det finns bara en ingång. Eller menar du att vi ska gömma oss ute och sen smita in?

Att smita upp till där orgeln står går inte heller tyvärr...

• Sanniis

Ore: Haha, tänk vilken enkel lösning! TACK så mycket! Gör ju faktiskt inget alls att de ser oss på vägen ut om vi står i sakristian.

• Sanniis

Hemlig2009: Vi har inte träffat vår präst ännu, men ska höra vad han/hon säger om det hela.

Tack för alla förslag! Nu väntar playan på mig!

Svar på tråden Vilka går ut ur kyrkan först?