Hej alla Thailandsbrudar!
Vad synd att Travel Insight fått denna negativa stämpel som bröllopsarrangörer :(
Jag själv har arbetat som bröllopskoordinator på Koh Lanta i lite mer än tre år, och har gift bort ca 300 svenska brudpar, där så gott som samtliga,förutom två par, varit mer än nöjda.
De par som inte var 100% nöjda, borde nog ha gift sig hemma i Sverige, där man kan vara säker på att den rosa nyansen på skorna stämmer överens med den på de rosa rosorna i brudbuketten.. :) Skämtar lite grann, men ett stort mått allvar också.
Vill först och främst säga, att jag tycker det är väldigt modigt gjort, att lämna en så stor sak som sitt bröllop i händerna på totala främlingar, som dessutom sitter på andra sidan jorden, där man faktiskt bara får lita på sin magkänsla och vad bröllopskoordinatorn säger...
Så till den delen där jag fullt ut förstår parens oro, då man mejlar och inte får något svar...Mitt första år på Koh Lanta grät jag nästan av förtvivlan, då det var många strömavbrott, och en alltför gammal/dålig server som gjorde att en massa mejl aldrig kom fram alt. blev fördröjda upp till 9 dagar!!Inte kul..
Så kritiken avssende sena mejl kan man inte bortse från, bara be att de som befinner sig i Sverige har förståelse för att tekniken inte är vad vi är vana vid i Sverige.Koh Lanta hade knappt el för 10 år sedan, ej heller telefonnät...
Jag personligen har fått så mycket underbar feedback från 98% av " mina" kära brudpar, och det skulle vara så kul om ni som gift er på Koh Lanta med hjälp av Travel Insight kunde dela med er av era upplevelser...
Kan ju nämna att ett av de mindre nöjda paren höll mig personligt ansvarig bl a för att det regnade på deras bröllopsdag,och resten av semestern,och den andra bruden hade svårt att släppa kontrollen ,och på samma gång visste hon inte alls vad hon ville vad gällde färgval,vin,musik, ja,det mesta...och var väldigt osams med sin mamma hela festen igenom... Där kände jag mig besviken för deras skull, att de har planerat detta så länge, och satsat så mycket pengar och energi på att få en toppendag, så tillät hon sig inte att koppla av och känna glädje, utan närapå muckade gräl med hela sällskapet.
Så, vad jag ville säga med detta, är att de två bröllopsarrangörer som jag känner till på Koh Lanta, Travel Insight och Lanta Diver, är väldigt proffsiga,erfarna och framför allt seriösa.Man ska inte heller glömma helt, att det är mycket skit som sprids via nätet, där en del personer kanske är orättvisa i sina uttalanden, och de kanske aldrig skulle stå för sina kommentarer irl....
Välj den du känner att du får förtroende för, planera så mycket ni kan tillsammans med er koordinator, och när det väl är dags, släpp taget.lita på bröllopskorrdinatorn, och NJUT!!!
Vackrare bröllop kan man kanske inte få !
Lycka Till alla ni!