Inlägg från: missyms |Visa alla inlägg
  • missyms

Hjälp med bröllop på Koh Lanta

Hej!
    Vi planerar att gifta oss på Koh Lanta i januari 2010, men vet inte någon som kan hjälpa oss på plats.

Finns det någon som vet någon bröllopsfixare där?
    Har läst om travel insight, men 80% av allt jag har läst är negativt.

Tack på förhan!

• Svar på tråden Hjälp med bröllop på Koh Lanta
  • missyms

Hej miaik!

Jag har i och för sig också läst många gamla kommentarer om travel in...
    De flesta har haft stora svårigheter att komma i kontakt med personalen, vilket i sig inte är hela världen om det trots allt blir gott resultat i slutändan. Men jag blir ändå orolig över att det är såå många som talar illa om de och så få som verkar ha possitiva upplevelser av dem. Läste någon som avrådde från att anlita företaget, då det fanns "många otrevliga historier" om deras bröllop. Men mycket av det kan ju vara överdrivt också.
    Vi tittar iaf om det finns några alternativ, annars får man väl överväga dem iaf, det är ju skönt att ha någon på plats så man kan få hjälp med förberedelserna.

Lycka till med ert bröllop!!

• missyms

Nu har jag hart mig för lite mer om travel insight, och det visade sig att min svärmors fd arbetskamrats dotter tydligen har jobbat hos dem (hon är nu barnledig), så nu hoppas jag få lite bättre fakta om dem och se hur seriös de är osv...kan dock ta ett litet tag eftersom ledet är långt innan all information har gått runt, men det ska bli spännande att få veta lite mer, återkommer när jag vet mer.

Tydligen fanns det många fler bröllopsfixare där med, som jag ska försöka kolla upp lite.
    Vi har iaf bokat resan nu :)

• missyms

Hej alla!

Nu har jag tagit kontakt med Lanta Diver som ska hjälpa oss med bröllopet på Koh Lanta.

Det verkar än så länge väldigt bra...snabba och bra svar, så snart ska vi börja planera ordentligt:) Såå spännande

Tack för alla råd vi har fått!!

• missyms

Efter vad jag förstår så kan Lanta Divers också fixa så att man bara behöver efterregistrera i Sverige utan att resa till Bangkok, om jag inte minns helt fel så kostade den tjänsten ca 2000-2500 SEK, så kommer nog vi att göra.

Svar på tråden Hjälp med bröllop på Koh Lanta