• Energy

Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)

Tre gäster gav oss 1000 var och resten gav oss anonymt 50-75:-. Slut summan blev 5500:- och vi hade 55 gäster.

• Energy

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-06-28 00:03:27 följande:

50 kronor? Eller missade du en nolla?
    Nej men jag önskar jag hade gjort det. Vi fick en chock när vi räknade pengarna. >_
  • Energy
    Pumpkin skrev 2009-06-28 00:12:34 följande:
    Oj! Det var... hrrmm... givmilda själar
    Visst var dom? Haha, helt ärligt kallar jag dom jävla snåljåpar och döljer inte för dom vad jag anser om den saken. Min man anser att när vi förnyar löftena och dom kommer ska vi fasen ta ut kuvertavift.
    Hela mitt inre skriker nej om kuvertavgift, men min snäla sida ( ) skriker JAAA! *Evul* Men känner jag oss två rätt så slänger vi väll ut en massa pengar igen på att göra alla glada. Fast det är kul med tomma hot.
  • Energy

Snälla och inte snäla Btw. :-/

• Energy

Jag tycker att 150-200 kronor är en normal summa att ge ngn som gifter sig. Jag brukar ge 500 men så går jag sällan på bröllop där brudparet inte är nära.

Jag censurerar ordet jävla snåljåpar till bara snåljåpar. Usch, jag brukar sällan använda svordommar, så jag "suddar" bort det. :-/

• Energy

Oj, ni har ju skrivit till mig i den här tråden! Jag slarvar alltid bort trådar jag skriver i. haha.

Nej, dom låg i en cardbox som limmats ihop. Den var hel och fin när vi öppnade den två dagar senare. Och vi var två stora frågetecken.

Och vissa av gästerna finns inte i våra liv. Inte för att dom struntade fullkomligt i att ge oss nånting (jag har svårt att tro att alla gav 50kronor var) utan för att dom ägnade hela kvällen åt att förstöra vårt bröllop. Så ja lite pengar och en förstörd dag kan man väll säga då. Jag och min man var chockskadade länge efter vårt bröllop. Men usch nu skrev jag OT, förlåt. :-S

• Energy

Martinaa - Vi är långt ifrån nöjda. OT igen: Om vi hade fått en nykter präst som gav tusan i att skämta under vigseln så kanske vi hade tänk bra tankar. Nå väl allt gick fel, så då borde vårt liv ihop gå bra då. Oturen för oss är slut. Resan tar vi när vi förnyar löftena om 2 år. Så vi har massor att se framemot, speciellt att min man ger mig fjärilar i magen.

Jo trådarna hamnar ju i favoriter när jag skriver, men för att jag inte ska börja yra OT eller sno hela tråden brukar jag skriva dom råd/åsikter jag har och sen tar jag bort tråden. Tänker sällan på att ngn kan skriva till mig ändå. *s*

Panzerfaust - Ja dom behövde nog dom 50 kronorna bättre än oss. Istället för att ge 50 kan man ge ett fint grattiskort.

• Energy
    Maalina skrev 2009-07-29 18:26:47 följande:
    Jag var brudens forlover (som det heter på norska, blir lite som amerikanska "maid of honor") när vi var på bröllop senast och då gav jag och min sambo 2000 kronor i presentkort på en hotellkedja som finns i stora delar av världen.Men gud! Stackars dig! Fy vad tråkigt att hela ditt bröllop blev förstört! Hade varit intressant att få höra hela historien, kan du inte skriva ett inlägg i en annan tråd? Finns det ingen som heter "Arga bröllopsminnen" eller nåt? ;)// Malin
    OT igen: Det står om det i min blogg här på BT.
  • Energy
    Waldekranz skrev 2009-07-30 15:22:34 följande:
    Har ni alla skrivit direkt i inbjudan att ni önskar er pengar?
    Inte på inbjudan men på ett infoblad som skickades tillsammans med inbjudan.
Svar på tråden Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)