• Tokstolla

Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)

Jaa, hur mycket pengar fick ni/ bjuden gäst?

Ren nyfikenhet faktiskt. Funderar själva på att kanske be om pengar till vår bröllopsresa. Vi bjuder nog kanske runt 70 vuxna och det känns lite sådär faktiskt om bara 20 pers tycker det är OK med den formen av present. Att få ihop kanske 4000 känns inte som en sådär stor summa som är värd besväret att få folk mer eller mindre irriterade över att vi vill ha ett bidrag till vår resa... Föräldrar och nära nära släktingar som ger multum räknas inte. Tänkte mest på dem där "vanliga gästerna"

• Svar på tråden Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)
  • Ex animo

Hej Tokstolla :)

Vi har skickat ut inbjudan med ett litet rim om att vi i present vill ha pengar till romantisk bröllopsresa. Självklart hoppas vi på generösa gäster ;) men det kan man ju inte räkna med. Däremot har jag varit på ett antal bröllop och den vanligaste summan per par, har då varit ca 300kr. Men känner gästen/gästerna brudparet väl brukar summan bli från 500 och uppåt. Detta är mina erfarenheter....hoppas det hjälper dig =)

• lillan31

Hej. Jag gifte mig förra året, och vi hade ca 75 vuxna gäster. De flesta gav pengar och vi fick ihop ca 30000.

• Pumpkin

I snitt fick vi typ 550kr/gäst, men då är ju det inklusive större summor från föräldrar och så. Det vanligaste var nog 5-600kr/par.

Vi hade ca 70 gäster och fick ihop runt 35-40000kr.

• Tokstolla

Hm, jaa. En summa på över 10000 är faktiskt riktigt bra. Och visst kommer man till medelhavet på bröllopsresa med dem pengarna
    Tack alla snälla för att ni tagit er tid och svarat.
    Självklart förstår jag att alla skänker individuellt och att de finns de som inte gör det alls men för 10´ och uppåt kan jag med att fråga om en bröllopsresehjälp

• Energy

Tre gäster gav oss 1000 var och resten gav oss anonymt 50-75:-. Slut summan blev 5500:- och vi hade 55 gäster.

• Betty Boop augusti2009

50 kronor? Eller missade du en nolla?

Energy skrev 2009-06-27 23:51:07 följande:
    Tre gäster gav oss 1000 var och resten gav oss anonymt 50-75:-. Slut summan blev 5500:- och vi hade 55 gäster.
  • Energy

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-06-28 00:03:27 följande:

50 kronor? Eller missade du en nolla?
    Nej men jag önskar jag hade gjort det. Vi fick en chock när vi räknade pengarna. >_
  • Pumpkin

Oj! Det var... hrrmm... givmilda själar

Energy skrev 2009-06-27 23:51:07 följande:
  • Energy
    Pumpkin skrev 2009-06-28 00:12:34 följande:
    Oj! Det var... hrrmm... givmilda själar
    Visst var dom? Haha, helt ärligt kallar jag dom jävla snåljåpar och döljer inte för dom vad jag anser om den saken. Min man anser att när vi förnyar löftena och dom kommer ska vi fasen ta ut kuvertavift.
    Hela mitt inre skriker nej om kuvertavgift, men min snäla sida ( ) skriker JAAA! *Evul* Men känner jag oss två rätt så slänger vi väll ut en massa pengar igen på att göra alla glada. Fast det är kul med tomma hot.
  • Energy

Snälla och inte snäla Btw. :-/

Svar på tråden Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)