• Tokstolla

Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)

Jaa, hur mycket pengar fick ni/ bjuden gäst?

Ren nyfikenhet faktiskt. Funderar själva på att kanske be om pengar till vår bröllopsresa. Vi bjuder nog kanske runt 70 vuxna och det känns lite sådär faktiskt om bara 20 pers tycker det är OK med den formen av present. Att få ihop kanske 4000 känns inte som en sådär stor summa som är värd besväret att få folk mer eller mindre irriterade över att vi vill ha ett bidrag till vår resa... Föräldrar och nära nära släktingar som ger multum räknas inte. Tänkte mest på dem där "vanliga gästerna"

• Svar på tråden Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)
  • anja1661

vi önskade oss bidrag till bröllopsresan. det var 44 vuxna och vi fick ca 15000kr....det tycker vi var bra! vi ahde inte "förväntat" oss så mycket!!!

• Energy

Martinaa - Vi är långt ifrån nöjda. OT igen: Om vi hade fått en nykter präst som gav tusan i att skämta under vigseln så kanske vi hade tänk bra tankar. Nå väl allt gick fel, så då borde vårt liv ihop gå bra då. Oturen för oss är slut. Resan tar vi när vi förnyar löftena om 2 år. Så vi har massor att se framemot, speciellt att min man ger mig fjärilar i magen.

Jo trådarna hamnar ju i favoriter när jag skriver, men för att jag inte ska börja yra OT eller sno hela tråden brukar jag skriva dom råd/åsikter jag har och sen tar jag bort tråden. Tänker sällan på att ngn kan skriva till mig ändå. *s*

Panzerfaust - Ja dom behövde nog dom 50 kronorna bättre än oss. Istället för att ge 50 kan man ge ett fint grattiskort.

• Maalina

Jag var brudens forlover (som det heter på norska, blir lite som amerikanska "maid of honor") när vi var på bröllop senast och då gav jag och min sambo 2000 kronor i presentkort på en hotellkedja som finns i stora delar av världen.

Men gud! Stackars dig! Fy vad tråkigt att hela ditt bröllop blev förstört! Hade varit intressant att få höra hela historien, kan du inte skriva ett inlägg i en annan tråd? Finns det ingen som heter "Arga bröllopsminnen" eller nåt? ;)

// Malin

• Snufflan

Vi önskade oss bara pengar och från dom 33 gästerna(10familjer) så fick vi 35000. Vi är riktigt nöjda med det och det kommer bli en härlig resa till thailand i höst

• Skogsälvan

Vi har också bara önskat oss pengar. Skrev en liten fin vers på rim i inbjudan om det.
    Vi brukar ge 500:- vid ett bröllop och 300:- vid dop/jämn födelsedag o dyl. Hoppas att våra gäster ligger där också . Av mina föräldrar får vi inget i bröllopspresent för de hjälper till med att betala maten istället.

• kdaug2008

Herregud! vad jag har hört ang. när det gäller pengar som bröllopspresent så är kotym att man ger ungefär vad kuvertpriset går på och 50/75 kr räcker ju inte ens till förrätten!

• Marjo

På de bröllop som vi har varit på, där de har önskat sig pengar har vi gett 500 kr/par, känns som en lagom summa.

Får vi 500 kr/par på vårt bröllop (ska önska oss bidrag till bröllopsresan) blir jag väldigt glad och tacksam :)

• Waldekranz

Har ni alla skrivit direkt i inbjudan att ni önskar er pengar?

• PennyJenny

Det var 35 gäster som gav bidrag och tillsammans gav de oss 22 000 (inkl våra föräldrar) och vi höll på att ramla av stolen när vi fick veta. Det är ju jättemycket, speciellt som de flesta reste till Gotland från hela landet och betalade för sin resa och boende (visserligen fixat genom oss och för ca 500/natt, inkl frukost) och vi dessutom sagt att vi eg inte önskade något utan ville att de skulle komma. Det täckte vår resa till Barcelona med lyxigt boende i 10 dagar och allt vi ville göra och äta och dricka.

När vi varit gäster och givit bidrag till saker har vi gett omkring 700-800 för oss som par.

• lindab87

Vi fick 500 kr eller mer av alla :) Så det va toppen :D

• Energy
    Maalina skrev 2009-07-29 18:26:47 följande:
    Jag var brudens forlover (som det heter på norska, blir lite som amerikanska "maid of honor") när vi var på bröllop senast och då gav jag och min sambo 2000 kronor i presentkort på en hotellkedja som finns i stora delar av världen.Men gud! Stackars dig! Fy vad tråkigt att hela ditt bröllop blev förstört! Hade varit intressant att få höra hela historien, kan du inte skriva ett inlägg i en annan tråd? Finns det ingen som heter "Arga bröllopsminnen" eller nåt? ;)// Malin
    OT igen: Det står om det i min blogg här på BT.
  • Energy
    Waldekranz skrev 2009-07-30 15:22:34 följande:
    Har ni alla skrivit direkt i inbjudan att ni önskar er pengar?
    Inte på inbjudan men på ett infoblad som skickades tillsammans med inbjudan.
Svar på tråden Hur mycket fick ni/ gäst- Ni som önskade pengar (till resa eller annat)