Går ni själva eller blir ni överlämnade?
Tänkte bara informera om att när vi träffade vår präst för vigselsamtal så var det han som tog upp frågan om vi skulle gå in tillsammans eller om jag skulle gå in tillsammans med någon annan och att m2b skulle stå där framme och vänta.
Denna präst är varken modern, omodern eller ser ner på övriga medmänniskor. Han är helt enkelt bara för att människor ska få ta sina egna beslut. Prästen anser sig inte vara något överhuvud som tycker sig ha rätten att styra och ställa varken vid bröllop, begravning eller något annat för den delen. Har aldrig träffat en så ödmjuk människa i hela mitt liv, så om jag någongång mer i mitt liv tvingas genomgå något mycket svårt är det honom jag kommer vända mig till!
Till alla feminister som kämpar sig både gula och blå för jämställdhet kan jag bara upplysa om att min personliga åsikt är att ni genom att hålla på som ni gör faktiskt gör klyftan mellan kvinnor och män bara än större. Folk har gjort som de velat i alla tider och faktum är att klyftan mellan skikten har minskat. Mer frihet åt folket!!