Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Hej hej!
Doris har kommit hem!!!!
Hej hej!
Doris har kommit hem!!!!
Ja, säkerligen. Jädra katt!
Carma: Kul med första stegen!
Bauti: Är det affären i Avenygallerian du ska till? Jag tyckte inte de hade så mycket där, sen tyckte jag det var ganska dyrt. Hittade det mesta på H&M faktiskt!
Idag har jag jättemycket att stå i. Ska handla det sista inför helgens fest. Vad sägs om ingredienser till 4 Philadelphiaglasstårtor!?
Tar nog en tur till Blomsterlandet också för att köpa lite nya blommor till blomlådorna. Vårens violer/penséer är för tråkiga. Jag vill ha pelargoner och hänglobelia!
Konstigt med katten. Pratade med maken igår kväll och vi konstaterade att vi nog inte skulle få se lilla Doris nåt mer. Vi pratade om vilken go och rolig katt hon varit, etc. Hon satt säkert och tjuvlyssnade och tänkte: "Ja, nu har de nog fått sitt straff för att de reste bort. Jag kanske kan vara borta inatt också och dyka upp imorgon bitti. Mohahah!"
Nej, nu måste jag bädda och greja innan lillan vaknar!
Frujj,
Oj, visste inte att han har ep! Hoppas han känner sig bättre.
Nides: Vad roligt att de kommer till användning!
God morgon!
Vaknade 5.45 av att Lillan nöp mig i näsan. Sen ville hon ha välling och kliva upp! *gääääsp* Hade gärna sovit en timma eller två till.
Idag ska vi hämta N vid flyget, äntligen kommer han hem! Jag tycker det är tufft att vara ensam hemma med en 10 månaders som är ÖVERALLT!
Tez,
Usch, det låter inget vidare! Du får trösta dig med att det snart är helg så du kan vila upp dig!
Idag har jag jättemycket att stå i. Har redan varit och handlat det sista inför festen. Fyra paket jordgubbar och 18 majskolvar!
På förmiddagen ska vi klämma in ett besök på BVC och i eftermiddag kommer svärfolket hit. Svärfar ska hjälpa till att bygga partytält och svärmor ska ta hand om lillskruttan.
Åh, måste berätta! Igår kväll satt vi uppe på balkongen i hammocken och läste. Då hör vi hur det prasslar nedanför och till vår glädje ser vi den sötaste igelkotten! Den kröp under altanen så vi gick ner och la oss på mage på altangolvet och kikade genom springorna som två miffon! Haha!
Hipp hipp hurra! Vi var på BVC på "besiktning" idag och lilla L passerade med bravur!
Hej på er!
Deft har varit en galen helg och vecka. Har uppdaterat bloggen om festen som blev lyckad, även om jag tyckte att en del gäster åkte hem på tok för tidigt....
Carma,
Jag är på torpet och när jag pratade med maken förut sa han att jag fått mail från dig. Vi kommer starta vår Norrlandsturné på söndag med första stoppet i Gävle. Kommer sedan att anlända i S på tisdagen någon gång. Vi har lite planer att åka på marknad i Junsele på onsdagen, den 15:e. Men ännu inte säkert. Svärföräldrarna kommer ju åka upp samtidigt så vad planerna är vet vi inte riktigt än. Men vi kan ju höras vidare nästa vecka!
Kram på er alla och ha en trevlig semester!!
Hej på er!
Vi har varit hemma en vecka sen vi kom hem från Norrland. Vi har hunnit att städa och röja ur hela källaren, det blev två fulla släp till tippen och ett fullt släp till Röda Korset. Så nu är det banne mej tomt på gammal skit! Det är en förlösande känsla att bli av med gammal dynga.
Norrland var bra, vi hann med marknad, auktion, fika med Carma+lillskrutt och fiske.
Igår inhandlades en bubbelpool som ska sen ska installeras på det hittills obyggda trädäcket uppe på kullen. Så länge har vi ställt den mitt på gräsmattan och det var inte helt fel att gå ut kl 8 imorse och ta ett dopp i 38-gradigt vatten. Lyx!
Ikväll får vi grillgäster, på tisdag ska vi till Bohuslän över dagen, på torsdag blir det Varberg en natt hos vänner i deras stuga. Till helgen väntas besök från London. Han kommer från Narvik och hon kommer från Sydney så de ska bila från London till Narvik och behöver nånstans att crasha. Fy fasen vilken bilresa....
Nästa vecka blir det torpet några dagar. Så det är fullt upp!
Har precis bakat Leilas kladdkakemuffins, får se om de blir nåt att ha. Smeten var i varje fall smaskig! Hehe!
Kram på er