Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Oj då, ja då har vi lite olika åsikter om vad "bra pris" är. Tyckte de flesta låg över 2000 spänn... :-s
Oj då, ja då har vi lite olika åsikter om vad "bra pris" är. Tyckte de flesta låg över 2000 spänn... :-s
Krya på dig Tez!
Jag tycker det låter som ett bra pris på hotell, mysigt att det ligger i Gamla Stan också!
Håller på att laga rotfruktspytt med kassler. Sen ikväll bär det av på studiecirkeln igen, i scrapbooking. Såååå skoj!
Förresten, jag har sökt ett jobb där ansökningstiden gick ut i fredags. Kan jag ringa imorgon och "kolla av läget"?
Hej på er!
Idag ska här syltas! Eller rättare sagt mosas, för en mammakompis kommer hit med sin assistent så ska vi göra äppelmos. Jag står för råvarorna och hon för maskinerna!
Igår storstädade jag huset med en eftersläntrande L. Efter det tände jag ALLA sterarinljus som gick att tända, väldigt mysigt i höstrusket. Finns inget bättre än ett nystädat hem!
Så igår kom maken hem till ett nystädat hem, maten på bordet och en nattad unge! Var bara en villig fru som saknades, hahah!
Ab,
Jag ska provspela för Desperate Housewives senare i höst. Ska konkurrera ut Bree.
Carma,
Vi använde oss av en hushållsassistent. Man delar baran äpplena i hälften, med både skal och kärnhus på. Sen kokar man dem i vatten och kör dem sen i assistenten och ut kommer moset! Busenkelt!
Dock gick hennes assistent sönder efter en kvar så vi hann bara göra två burkar.....Surt!!! Ska göra ett nytt försök på måndag. Ska låna min mormors assistent.
Ikväll är det studiecirkel i scrapbooking som gäller!
Carma,
Visste du förresten att det är en scrapmara i Gråbo den 7/11, den s.k "Gråboträffen"? Mitt studicirkelgäng ska gå, tyvärr är jag i Stockholm den helgen så jag kan inte......
Tez,
Tappat rösten, aj aj aj.....
Jojoånick,
Vi planerar inte bröllop längre utan hänger bara kvar här på BT typ tre år senare....hehe!
Ska du gifta dig snart?
Tez,
Frågan är om TV-publiken kommer märka att de bytt skådis? Jag menar vi är ju så lika, slanka och smala och rött hår. Bahahahahaha!
Tez,
Jag kan kolla med tjejerna i min studiecirkel om kan komma upp och "gästscrappa" nån onsdag om du vill. Så har har du i alla fall träffat tre av dem som ska vara med på maran.
Den kostar 300 kr och då ingår lunch och tilltugg. Den är från kl 10-22. Vet dock inte om det finns platser kvar.
Föregående inlägg var riktat till Carma och inte Tez.....(trött!)
Grrrrr!
Är så arg så jag kokar! Var i förra veckan i kontakt med Försäkringskassan som sa att pengarna denna månaden skulle komma idag, alltså den 28:e.
Kollade kontot och det har blivit REJÄLT fel. Rättar inte FK till detta snarast så får vi nog söka upp nåt lokalt soppkök denna månaden.......
*sitter i telefonkö*
Har plats 108 i kön......
Kom fram och tjejen sa att det inte var någon som registrerat att jag skulle ha en utbetalning varpå jag ber att få prata med kvinnan jag pratade med förra veckan. Blir kopplad, men det går vidare till växeln som inte "får" koppla vidare till specifika personer så jag får börja om från början, dvs ställa mig sist i kön och nu har jag plats 193.
Ännu argare nu!!!!!
Tez:
Ja i synnerhet irriterande att de inte får koppla tillbaka till personen jag var i kontakt med första gången, dvs för 25 sekunder sedan.
Har nu pratat med en tredje person som menar att min ansökan "måste fallit mellan stolarna". Och att hon skickar vidare mitt ärende till de som gör utbetalningarna. Och de ska ha läst det inom två arbetsdagar. LÄSA inom två arbetsdagar. Jag behöver mina pengar NU!!!!!!
Fy fan vad arg jag är. Jag som fick höra att jag var ute i såååååå god tid, bla bla. Spelar ju ingen roll om de ändå har inkompetent jävla skitpersonal som tydligen inte gått färdigt lågstadiet där i alla fall JAG fick lära mig läsa och göra skillnad på siffror......
Bauti,
Ja, varför inte!?
Men om det är FK som gjort fel så borde väl inte mitt ärende få ligga i TVÅ dagar tills någon läser det. Ta tag i det omgående! Eller?
Man känner sig såååå maktlös.
Undra till vilken av Försäkringskassan adresser jag kan skicka påminnelsavgifterna till alla räkningar?
Jaha, då var det löst med FK! Det lönar sig att ringa och "tjata". Skulle ringa och säga att de banne mej får lösa det NU, men jag hann inte så långt för den ubertrevlige mannen jag pratade med sa att mina pengar kommer på onsdag. Fast det var tur att jag ringde och "tjatade" för de hade lagt in fel belopp, drygt 12 000 för lite. (Ansöker om en klumpsumma som ska räcka i tre månader)
Så nu är allt bra!