• Carma07

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Nibla: Det låter bra. Vår plan är att vi kommer upp till Norrland på måndag och på tisdagen blir det troligtvis en tur till bagarstugan för att se hur det går till när de bakar sina tunnbröd. Vi kan höras nästa vecka när vi alla vet lite mer. Men vi kan vara lite svåra att bli nådda på våra mobiler och kanske inte svarar på en gång. Mobilerna funkar bara fläckvis där uppe. Men om man skickar sms så kommer det ju fram när vi råkar träffa en sådan fläck.

• Carma07

Godmorgon

Här är en del att stå i inför imorgon. Ganska skönt att det är dåligt väder imorgon. Men ni måste hålla tummarna för att det blir bättre väder imorgon.

Frujj: Vad är det för barngrejor du försöker bli av med? Något som kan intressera kanske?

Linum: Ha en trevlig semester och resa uppöver.

Bauti: Hur mår du nuförtiden? Har illamåendet blivit bättre?

• Carma07

Halloj

Tillbaka från Norrlandssemestern. Det har varit lugnt och skönt. Maken har jobbat lite med att hjälpa svärmor med att måla huset så då blev det lite långsamt. Men jag fick en trevlig fikastund med herr och fru Nibla att fördriva tiden med. Annars var det grillkväll och brödbakning. Vi bakade mjuka tunnbröd (eller halvtjockt bröd som de kallar dem) i en vedeldad spis. Jättekul att prova och inte alls lika lätt som det såg ut. Men nu har vi en ordentlig laddning hemma.

Vet dock inte vad Norrlandsluften gör för lilltjejen. Hon blir helt galen när hon är där uppe. Eller så älskar hon verkligen att stå i centrum.

Såg att tråden också har semester. Det var inte så tidskrävande att läsa ikapp sig.

• Carma07

Ingen här idag? Hade lite funderingar på att ev sticka ner till Göteborg på lite ärenden och hoppades haffa någon för fika, men det är inte lätt när tråden har semester.

Har varit ute och gallrat bland äpplena och höll nästan på att blåsa bort på kuppen.

• Carma07

Tez: Måste ni åka någonstans då? Det kan vara semester att bara vara hemma och skrota och bara göra det man känner för just den dagen. Och åka på dagsutflykter om man vill komma iväg någonstans.

• Carma07

Det blev inget Lysekil idag som planerat utan vi åker imorgon istället och hoppas på bättre väder. Men det blev en lite allt-möjligt-pyssel-dag hemma.

Tez: Sista dagen! Ha en jätteskön semester och hoppas ni hittar någonstans att åka. Och kanske lite bättre väder också. Hur lång semester har ni?

• Carma07

Tez: Åh, Gotland låter urmysigt. Skulle själv vilja ta mig dit någon gång.

Ab: Vad hemskt med din vän. Hoppas allt går bra. Kul med Greklandsresan. Hur länge blir ni borta? Det finns mogna krusbär till dig när du har tid.

Frujj: Vad ni råkar ut för sjukdomar hela tiden. Vad är nässelutslag egentligen? Är det lätt att bli av med?

Vi hade en jättetrevlig dag i Lysekil igår. Och faktiskt hyfsat väder. Idag planerar jag en tur till Göteborg. Har lite ärenden att göra.

• Carma07

Jag vill fika. Jag ska ändå till Göteborg någon av dagarna men vet inte vilken ännu. På fredag kan jag inte iaf.

• Carma07

Godmorgon i tråden.

Hjälper till att få liv i den.

Ab: Vilken härlig semester! Och ni åkte verkligen i rätt tid när sommaren tog slut här hemma.

Tez: Spännande semester att bara sticka iväg sådär.

Idag är det lungt här hemma. Fixar lite telefonsamtal och ska försöka städa lite. Inte så lätt alla gånger när man har en liten tjej som springer omkring överallt och gillar att riva ner saker.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!