• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Shit alltså... va lite snuvig när jag vaknade, men nu är jag täppt i hela huvet! Bara på en halvtimme känner jag mig helt kass?? Fasen... har ju stängning idag så känns inte som att jag kan åka hem bara sådär heller... *brrr* Känner mig helt färdig... va är detta? *förvirrad*

• FruTez

Linum: Krya på dig! Inte kul med en kran som rinner!

Jag åkte faktiskt hem från jobbet i förmiddags. Bara på en halvtimme blev jag jättekrasslig! Fast jag har inte ont i kroppen eller feber, så förhoppningsvis blir det inte värre än Snuva, lätt hosta, lock för öronen...

Frujj: En fjärde? Du får väl övertala honom om en liten sladdis i framtiden?

Jag försöker inte säga Svininfluensa längre. Tycker att det ordet inger skräck (i mig iaf!) Majoriteten av sveriges befolkning kommer nog trots allt inte bli sämre än om de fick fjolårets flunsa. Media har ju haft med ett finger i spelet när det gäller att skrämma folk för Svinis!

Bauti: Din karatebebis och min boxare är ungefär likadana. När pappa kommer och lägger handen på magen, ja då går den och lägger sig! Fast för att trösta maken brukar jag säga att pappa har tydligen en lugnande effekt på den.

Hade velat ha antingen stoooort kalas eller åka bort till tex. NY eller London när jag fyller 30, men vet inte om jag kommer orka vara höggravid och ordna party och så är det flygförbud för mig då... funderade på att ta tåget till Kungliga hufvudstaden med maken istället. Jag tänkte mig en fredag till söndagresa. Någon som kan tipsa på nått att göra i Stockholm i November? Jag tänkte kika på biljetter till nån musikal tex. Cats, men annars har jag slut på inspiration. Tips någon?

• FruTez

Abbe: Åh, tar tacksamt emot tips! Jag fyller år den 19 Nov. så planen är att åka över en helg (20-22 nov). Kan tyvärr inte boka nått än, väntar på svar ifall maken kan byta bort sin jourvecka. Såklart går han på jouren den 19:e!

Är hemma idag och som det känns imorgon med. Snor i hela huvet, men nässprayen gör vad den ska! *peppar mig själv* Är så nöjd över att vi ställde in lilla tvn i sovrummet! Har legat och gluttat där tills nu, hihi!

Carma: Hur mår du annars? Mått mycket illa o så?

• FruTez

Carma: Oj, har hört att virus kan sprida sig fort via internet! *fniss* Krya på dig vännen... Kram o gonatt!

• FruTez

Nätbutiken finns på svenska me:
    www.duoboots.se/

Linum: Jag mår bättre faktiskt! *gött* Fast jag stannar hemma resten av veckan och kurera mig till 100%. Hur är det själv med snoken? :)

Tack för alla stockholmstips! Det där med hotell är nog fixat. Har en kupong via Coop som jag tänkte använda. Var inne förra veckan och kikade och fick då ett 5 stjärnigt hotell i gamla stan för 1998 kr för två nätter och 2 pers. inkl. frukost och "lyxig choklad" som det stod! Haha! Bor inte ofta på hotell, men det lät bra?!? Nån som vet? Fast jag brukar nästan bli lite "rädd" när det är för många stjärnor. Känns som att det bara är rika och överklassfolk som bor på sånna hotell... "hej, här kommer kusinerna från landet, haha!"

Vill boka allt nu, men måste vänta tills maken fått ok ang. att byta bort sin jour...

Nä, nu kommer maken strax hem. Måste byta om från nattlinne och tvätta ansiktet så jag inte ser ut som en fågelskrämma! Haha! Men man får se ut som tusan när man är sjuk, hihi!

Carma: Hur mår du?

• FruTez

Abbe: Gick in och skulle kolla vad hotellet heter, typiskt min otur... nu finns inte det hotellet kvar att välja på, så det är verkar fullbokat då. Fanns bara enkelrum, men jag vill ju sova i samma rum som maken! Det hette First Hotel Reisen. Så då får jag leta runt. Fast måste ändå vänta till nästa vecka när makens arbetskamrat kommer tillbaka från sin semester så vi vet hur det blir med hans jour... Tack för tipsen, ska kika på mailet!

Carma: Krya på dig, inte kul med sega förkylningar. Jag är piggare idag, men fortf. täppt i huvet.

Nibla: Ring! Inget att förlora på det!

Nä, dax för frukost! Eller ska jag göra mig lite brunch istället?

• FruTez

Abbe: Wow, perfekta tips! Tack! *puss på pannan*

• FruTez

Nu kom maken hem med ett lass marktegel. 20 pallar som väger nästan 1,5 ton vardera. Vi ska börja lägga stenen nästa helg. Vilket mastodontjobb det blir att lägga 200 kvm marksten! *pust* Fast denna helgen ska vi försöka måla klart allt det sista ute på takkupan, fönsterlister m.m. När målningsprojeketet och markprojeketet är överstökat ska jag minsann fira! Ett litet tag iaf. innan det är dax att börja pilla med isoleringen på ovanvåningen. Mycket kvar att göra. Vill helst ha dessa STORA projekt klara så vi kan ta det lite lugnare nästa sommar när knoddis har kommit!

Carma: Trevlig shopping!

Abbe: Ha en kul klippning. Bjuds det fortf. vin på fredagar?

Önskar er alla en trevlig helg!

• FruTez

Frujj: Mejla på du bara! Vi lyssnar!

Jaha, då är man hemma från jobbet igen! Förkylningen jag hade förra veckan har tydligen gjort mina stämband känsliga. Blir väl lätt så när man jobbar med det jag gör och pratar hela dagarna. Har känt mig lite sliten månd och tisdag, men det har gått bra ändå att jobba, tills igår eftermiddag. Satt och fikade och nös tre ggr. på raken. Va hände då, jag tappade rösten! Helt otroligt!

Var hos läkaren idag och han sa att jag fått inflammation på stämbanden och så blev jag hemskickad med order om att jag måste vara tyst resten av veckan! Trist juh... jag som älskar att prata!

Frågade läkaren om det är smittsamt, men han sa att det är det inte. Det är en lokal inflammation som sitter enbart i stämbanden. Ungefär som att du har ont i en muskel i ett ben, då smittar du ju inte... Så jag ska försöka vara tyst som en mus så jag kan hänga på och tjattra med några av er på söndag!!

Linum: När sticker du till andra sidan atlanten?

• FruTez

jojoånick09 skrev 2009-09-23 15:40:42 följande:

är det okej om man hänger på här?
    Trevligt att du titta in, men vi är en grupp som träffats i ett par år nu, så det kan nog vara lite svårt att hänga med i vårt snack...
Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!