Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Florister och blomm kunniga HJÄLP!**SNÄLLA**

Har svarat i din gb, som du säkert sett, men skriver lite här med.
    Jag är mest orolig över om du är såpass van att hantera arbetsmomenten så att du kommer få blommorna att sitta kvar och oasisbollen att hålla ihop?
    Det är ganska svårt och även vana florister råkar ibland ut för att det ramlar ut blommor.
    Om du INTE vet att du kan, behöver du nog be någon florist om hjälp.

• passionsblomman

Alldeles helt precis riktigt!

Usch! Det här är inget drömläge i hettan att stå med buketter att leverera och hoppas det ska hålla så bra som möjligt.

20th century fox skrev 2009-07-02 01:11:56 följande:

Det är så varmt nu ute så jag skulle inte rekommendera en nybörjare att göra sin egen bukett. Man måste ha kunskap och vana så man kan behandla blommorna och göra buketten så den håller. Blir det riktigt varmt typ 30 grader så är det svårt även för den bästa florist att få den att inte hänga fram emot kvällen. Gör du fel kan den hänga på några timmar och klarar sig inte ens över natten. Kan bli väldigt stressigt när du ser samma morgon att den inte har klarat sig....
  • passionsblomman

För att svara på det skulle jag som florist vilja ha sett dig och gärna bild på klänningen också, Det förekommer allt från15 till 40 rosor, beroende på vad för stil det är på hela balunset så att säga. En bukett med 30 rosor väger en del,det är bla därför man förut bundit även de runda kompakta(tät) buketterna i oasishandtag, för det blir mycket nättare. Själv tyccker jag det är skitfult med för många stjälkar som blir sóm värsta vedträt i näven på bruden, jämfört med ett smalt handtag. MEN det här sska ju foriten du redan träffat kunna svara på, hur hon tänkt, hur stort det blir och så vidare.

Annecarin skrev 2009-07-20 23:42:32 följande:
    jag ska inte göra buketten själv! Utan undrar bara om det blir tungt och otympligt med 30 rosor stora.
Svar på tråden Florister och blomm kunniga HJÄLP!**SNÄLLA**