• Boomtown

Hjälp mig med blommor, röda

Jag har pratat med en florist och kommit fram till att en röd brudbukett passar oss bäst. Jag hade tänkt rosa först men det skär sig rejält med gubben som är rödhårig, så den iden gick i stöpet. Men jag hittar ju knappt några röda blommor. Blodröda rosor har jag hittat, och röda nejlikor. Och en till vanlig sort jag inte kommer på namnet på

Vet ni om det finns såna här dubbelblommiga rosor eller vad det heter, röda? Andra sorters blommor?? Jag hittar mest bara buketter med enbart rosor i och det vill jag nog inte ha. Hade tänkt mig lite i det stuket som är i mitt galleri men jag hittar inget liknande i rött. Någon som har några tips?

• Svar på tråden Hjälp mig med blommor, röda
  • ToastmasterMarie

Hade inte din florist några förslag?

Jag var också hos floristen idag och kommer ha röda rosor som bas. Hon hade massor av förslag på olika blommor som gick i samma nyans som roserna och även andra. Är dock inte så duktig på namn på olika blommor.

Jag fastnade dock för att bryta det röda med vaniljfärgade orkider med vinröd mitt, kastanjer, ormhassel och kärleksört.
    kommer inte ha grönt i buketten utan en annan typ murgröna men som hade mörk mörk blodröda blad istället. Bild typ finns i mitt galleri men inte i rätt färger.

Vi testade också att göra en buket med bara röda roser men i flera olika nyanser rött vilet gjorde att buketen upplevdes variera mycket trots det bara var roser.

www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Rund&p3=Hel smakskig het bukett med röda rosor och röda dalior

www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Flamingo&p3=är en kaxig blomma! Orange rosor och hypericumbär i denna tuffa bukett

www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Dramatiskt Mörkröd&p3=är denna bukett med swarswaldercalor ( svarta) samt black baccararosor och grönt

• Boomtown

Tack för fin hjälp ToastmasterMarie.

Jag har bara stuckit in huvudet hos en florist och pejlat läget. Vi har inte haft ett riktigt samtal än då jag inte riktigt vet vad jag är ute efter. Och det vill jag ta reda på först då de tar 200 kr i halvtimmen för samtal! Den första buketten var ju jättefin. De i ditt galleri med. Men jag ska ha en enkel rund "budgetbukett". Olika nyanser på rosorna lät som en bra ide. Det blir lätt lite tråkigt med bara vitt och rött, eller bara samma röd. Nej, det vill jag inte ha.

• passionsblomman

Det finns Germini, Alstromeria, Freesia och nejlikor i rött exempelvis. Ingen av dem är dyr och alla passar i den typen av bukett du har i galleeriet.
    Limegrönt är väldigt fräscht att sätta som kontrast till röda nyanser, särskilt på sommaren. Det finns allt från daggkåpa till Orkidéer att välja på där.

• Boomtown

tack passionsblomman!

Det är alltid lite lättare när man har lite namn att gå på och söka bilder.fresia och Alstromeria gillar jag verkligen.

• Frulle

Min bukett var i rött och SÅÅÅÅ jävla fin!!!!
    Fan att jag inte har nån helbild på den här!! vad hade jag i?!

Passion, hjälp mig här!

• Frulle

Jo jag hade mörkröda kallor och knallröd gerbera! TROR jag!! Eller var det germini!

Sen var det limegrön orkidee.. Och en till sort jag hela tiden glömmer..

• passionsblomman

Du hade Mörkröda-vinröda kallor, en klarare röd germini(2 st) och så ljust limegröna Phalaenopsisorkidéer och Kaprifol (som går i vaniljiga och lite svagt rosa toner i all sin slingrande skönhet.)
    Frulle skrev 2009-07-03 08:40:14 följande:
    Jo jag hade mörkröda kallor och knallröd gerbera! TROR jag!! Eller var det germini! Sen var det limegrön orkidee.. Och en till sort jag hela tiden glömmer..
  • Frulle

Just det jaa!! Det är den där kaprifolen jag glömmer!

passionsblomman skrev 2009-07-03 11:47:47 följande:
    Du hade Mörkröda-vinröda kallor, en klarare röd germini(2 st) och så ljust limegröna Phalaenopsisorkidéer och Kaprifol (som går i vaniljiga och lite svagt rosa toner i all sin slingrande skönhet.)
Svar på tråden Hjälp mig med blommor, röda