• feministbrud

Strippa på svensexa?

Nej, oavsett om hon vill eller inte så är det en sunkig handling att män i grupp ska sitta och titta på en kvinna som klär av sig. Jag är glad att min man inte har den kvinnosynen.

• feministbrud

Men kan du inte hålla med om att män som aldrig gått på striptease eller haft någon längtan att titta på kvinnor som klär av sig helt plötsligt, bara för att det är svensexa, ska sitta i grupp och titta på en inhyrd kvinnor som kommer bara för att klä av sig för dem, är ganska sunkigt?

Jag förstår att vissa som skriver här har en helt annan erfarenhet av strippor och stripklubbar, men i min värld, där man aldrig hyr in en strippa eller går på sådan klubb, ter det sig fullkomligt absurt att detta ska göras bara för att man ska gifta sig.

Panzerfaust skrev 2009-07-03 22:39:28 följande:
    Jag tror att de tjejer som har problem med att deras respektive skulle titta på striptease snarare har problem med sig själva snarare än att stripteasen som sådan är problemet. Som exempelvis, svartsjuka, dåligt självförtroende eller allmänt osäker.Om en människa inte ska tillåtas beundra en vacker/sexig individ utan att man för den delen är otrogen lever i ett osunt förhållande i mina ögon, en läcker häck är en läcker häck och jag vägrar att titta bort bara för att.
  • feministbrud

Jag dömer ingen, men som svar på frågan som TS skrev svarar jag nej, I mitt fall är en strippa inte ok och det har inget att göra med avundsjuka.

Och vad är MMA, upplys en tråkig prettotjej

Panzerfaust skrev 2009-07-04 00:21:45 följande:
    Det är i de flesta fall precis som passionsblomman påpekade en grej en del gör för att sätta brudgummen i en pinsam sits, men visst att sitta med ett kompisgäng och kolla på en ensam strippa i ett rum känns väl lite sådär men jag tänker inte fördömma de som gör det bara för att det inte är min kopp te. Samtidigt tenderar dessa diskussioner hela tiden vinklas så att det verkar som om det enbart finns kvinnliga strippor något som inte alls stämmer. Det ska alltid göras något som brudgummen är lite obekväm med, i mitt fall slängdes jag in i en ring med en kille som håller på med MMA.
  • feministbrud

Ok, jag fattar! Det pinsammaste på min mans svensexa var ett det hämtades damer som jag sedan fick rapporter om hade lagt beslag på min bror (inte alla, bara en).

Heloise skrev 2009-07-04 00:30:09 följande:
    Mixed Martial Arts= jäkligt orolig blivande fru hemma, tur att ajg inte var med för Panzer fick ett njurslag som hade fått mig att dra på mig vantarna haha
  • feministbrud

Haha, jag gjorde inget som kan mäta sig med det men fick ändå gå ett par matcher med en kille från Krav Maga. Ända tills han fattade att den minsta tjejer på min möhippa var från den svenska flottan. Då struntade han i den blivande bruden och utmanade henne, till min stora lättnad!

Panzerfaust skrev 2009-07-04 00:34:15 följande:
    svtplay.se/v/1401988/mot_thomas_haaranen_som_...Gick in i ringen med denne sympatiske herre, det kändes och var otroligt jobbigt men fruktansvärt kul samtidigt.
  • feministbrud

Tyvärr inte. Han verkar mest få ångest när jag för det på tal. Jag önskar att jag hade fått updates från A:s svensexa, men det gick rätt lugnt till så det hade kanske inte varit så underhållande.

Heloise skrev 2009-07-04 00:35:54 följande:
    haha blev din bror glad över det?Jag fick faktiskt updates hela dagen/kvällen ex : Nu flyger han, Nu får han stryk, Nu krigar han ganska underhållande
  • feministbrud

Detta här hemma i trash-tråden! Håller med!

workoutgirl skrev 2009-07-04 00:42:15 följande:
    Jag skulle bli skitarg om mina vänner tvingade mig att se på en manlig stripshow. Det är det mest smaklösa jag kan tänka mig faktiskt... efter att gå utklädd och aspackad på stan dåJag tycker hela förnedringsgrejen med möhippa/svensexa är rätt obegriplig faktiskt. Varför gör man det?
  • feministbrud

Jag hade blivit sur på A:s kompisar då jag vet att han inte skulle uppskatta det. Varför ska man så, liksom...?

Heloise skrev 2009-07-04 00:43:42 följande:
    ajdå. Ja updates var trevlig men det var väl mest för att de konfiskerade hans mobil( eller den fick helt enkelt stanna hemma med mig) oj vad OT det vart nu helt plötsligt.För att hamna on topic så säger jag att rent instinktivt känns strippor på en svensexa lite B och poänglöst. Men skulle de haft en strippa på Panzers svensexa så hade jag inte gått i taket, även om jag kanske hade tyckt att det var slöseri med pengar...
  • feministbrud

Nej, samma här. Som tur är vet jag vilka han umgås med och man väljer ju sina vänner...

Heloise skrev 2009-07-04 01:00:57 följande:
    Ja helt klart hade jag nog funderat lite över hur de var funtade, men nu var jag aldrig orolig Panzers polare är rätt härliga på sitt vis och schyssta.
Svar på tråden Strippa på svensexa?