Inlägg från: Mrs Baom |Visa alla inlägg
  • Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Mrs Baom

Vad kul att du ska hippas!! jag trodde att mina vänner skulle komma den här helgen men nu börjar jag tvivla på det, alla har för mycket att göra å de kan inte ljuga allihopa, eller... haha tror de hämtar mig en vardag då jag är totalt oförberedd...

Hoppas du får en fantastisk dag i morgon och NJUT av att få hippas, det kommer säkert att bli kanonkul!!

• Mrs Baom

Jag blev hippad igår!! det kom ett sms kl 10 på fm om att jag skulle bege mig ut till väntande bil... jag hade en helt fantastisk dag och det är ett minne att bära med sig resten av livet!!

Det närmar sig med stormsteg för våra bröllop nu, börjar känna av nervositet...:):)

• Mrs Baom

Vi var å tittade på hus igår, som vi kan hyra. Ett helt fantastiskt hus som jag å min blivande make känner att vi skulle vilja bo i! Enda nackdelen är att det blir lite långt bort, min m2b får 1,8 mil till jobbet från att ha kunnat cykla. Å sen ligger huset ganska ensamt ute på landet. vad säger ni?? är det värt att åka lite längre till affär å jobb för att få bo där man verkligen känner sig hemma??

• Mrs Baom

Vi bar till kyrkan i dag å provspelade vår låt på cd, det lät bra!! har varit oroliga för att ljudet inte skulle vara bra... Så nu är det bara att gifta oss:)

Toror att allt annat är färdigt nu, men det är betalningar kvar både till höger å vänster... hur går det för er?? mycket kvara tt fixa med?

• Mrs Baom

Vi tog huset!! kommer att flytta det 1 september så vi får en fin smekmånad...haha!!

Vi ska gå ut till Värmlandsvisan som kommer att spelas på trumpet. Det är ett självklart val för oss då vi bor o Värmland:)Men har ni svårt att välja utmusik så kanske ni har någon "egen" låt som ni kan välja. alltså den låten som är er låt som par:)

Försöker också gå in mina skor, de skaver lite... Börjar känna meg regält nervös, fattar ni brudar att det bara är 3,5veckor kvar till vår stora dag...

• Mrs Baom

Huset som vi ska hyra är klart för inflytt och det behöver inte renoveras ett dugg:)känns väldigt skönt å kul att få bo lite för sig själv, vi har bott(och gör fortfarande) I en bostadsrätt och kännslan av att bo lite "på varnadra" är lite som Svensson Svensson;).

Jag rekomenderar också att ni blöter ett par nylonstrumpor å går runt i era skor, de töjer sig och formar sig efter fötterna då:) Jag kommer även att ta med ett par andra skor som jag kan ha på själva festen sen, dansa vill jag ju kunna göra på min/vår bröllopsfest, å så bekväma är mina skor INTE!

I morgon är det tre veckor kvar...:):):)Höras snart igen här på tråden:)

• Mrs Baom

kul med hippa!! jag hade min förra helgen:)

Vi har gjor våra placeingskort så enkla som möjligt. skrivit ut namn och efternamn och satt en bild på ett brudpar mellan för och efternamn. sedan har vi klippt ut och plastat. på vanligt vitt papper, våra temafärger är vitt, silver och rött. De blev enkla men fina:)

I dag har vi också fått tag på karaffer, äntligen!! Fick låna 14st från en snäll catering. köpte ju vin i box å då tillkommer karaffer. Köpte 30 st karaffer på IKEA som ser ut som flaskor, men de går inte att hälla ur utan att det skvätter. Inte så kul om det skvätter rödvin upp på gästerna när de blir serverade, så nu står vi med 30 flaskkaraffer över...haha, men nu har det fixat sig. Gjorde även klart våra vigselprogram igår så nu börjar allt falla påplats:)

• Mrs Baom

Jag ska verkligen försöka att lägga in lite bilder, men har en dator från tidigt 1800-tal. Gör ett försök när m2b kommer hem, han kanske fattar...

Jag har blivit sjuk:( har ingen röst alls, ont i halsen å en fruktansvärd hosta... tur det är nästan tre veckor kvar.

Vilka låtar har ni valt att ha i kyrkan, psalmer å "egen" musik, in och utgång?? vi har "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi" (samma melodi som den blomstertid nu kommer) solo har vi "Av längtan till dig" en hemlig låt... in musik "Mendehlson brudmarch" å ut "Värmlandsvisan" ( på trumpet)

• Mrs Baom

Jag har köpt en morgongåva till min blivande make. Vill inte riktigt skriva vad det är för han är inne här å läser...

Vi har inte bokat nån resa än då bdgeten inte tillåter detta, vi hoppas på en resa längre fram i stället:)

Igår fick jag hem en häst som jag ska ha fram till november å det känns kul, lite svårt med tiden bara då det snart är stora dagen. Men vill man så kan man:) haha!!

• Mrs Baom

Min ring har också legat i en låda i ett par månader. Tittade på den idag å jag är väldigt nöjd med den! Den är i "vanligt" guld med tre stansade hjärtan på raden å i varje hjärta sitter det en liten diamant:) Lägger ut bild när jag fått det att funka med min uråldriga dator...

• Mrs Baom

Jag har varit i Hultsfred i helgen å sett på Metallica, tredje gången jag ser dem nu å de är lika bra varje gång:):):)

Mindre än två veckor kvar nu, time flyes... jag börjar bli väldigt nervös, ska ringa vår fotograf i kväll å spika en tid för foto, kommer att bli innan vigseln.

• Mrs Baom

Har inte varit in på datorn på ett par dagar å då missar man en massa kul här på vår tråd:)

Jag har bokat tid för bruduppsättningen och tid för att fixa naglarna:)

En av mina kusiner ringde idag å sa att han inte kommer på bröllopet, det känns väldigt trist:( Så nu har jag suttit å gjort om bordsplaceringen å måste ändra nummer på personbeskrivningarna på alla gäster, det tar tid...

Vi har också den traditionen att i vär släkt att alla tjejer får pussa på brudgummen när jag är på toa, och tvärtom. Så det får väl bli till att hålla sig;)

Jag börjar bli så otroligt nervös, kan inte sova, äta eller lugna mig... nån annan som känner så??

• Mrs Baom

Vi var på IKEA i dag å skulle köpa lite mer spets å ett par lakan till, som vi ska ha som löpare och bordsdukar. Men då har "vår" spets utgått ur sortiment å lakana var slut... snacka om toppdag...

Jag kommer att ta min m2b,s efternamn då det är lite mer ovanligt än mitt:)

enligt yr.no så kommer vi att ha 1,8mm regn på hela dagen och halvmulet, det är helt ok!! alla väder är bra förutom regn...

En vecka kvar nu...:):)

• Mrs Baom

Tittade på yr.no nu, det kommer bli regn å 18 grader varmt här i värmlands skogar... HOPPAS verkligen att det hinner ändra sig!!

EhjärterE: Jag förstår att du är besviken! Att man inte kan få ha en hemlighet ifred!!

• Mrs Baom

Har gjort kalrt bordsplaceringen och kul om gästerna beskrivningar i dag. Var även till frisören å färgade håret känner mig mycket nöjd!!

Jag hoppas innerligt att vi alla får vara friska och får fint väder på lördag!!

Kul för er som blivit hippade, håller med om att det var en dag att minnas!!:)

• Mrs Baom

AHHH nu ni brudar är det bara en ynka liten dag kvar sen står vi där och får våra män!! Jag längtar SÅ!! såg vädret nu för Värmland Sunne å det ska vara 0 mm regn å sol!! verkligen hoppas att det håller!

Hörs vi inget mer på tråden i morgon, så önskar jag er ALLA ett fantastiskt bröllop!! Och vi kan väl skriva ett par radet när vi är gifta:)

Kram på er allihopa// Mrs Baom, eller Johanna Nyström (mitt nya efternamn:))

• Mrs Baom

Vilken otrolig kännsla att vara gift!! Vår dag var helt perfekt!! Vi hade strålande sol från morgon till sen kväll. Jag kännde mig verkligen som en prinsessa. Allt var helt perfekt!! Grattis till alla er andra som också blivit fruar!!

• Mrs Baom

Nu finns det även ett kort på mig och min make i mitt galleri:) tog lite tid men såhär såg vi ut:)

Vad fina alla var/är!!

Svar på tråden 1/8 -2009!!