Inlägg från: ChristLin |Visa alla inlägg
  • ChristLin

1/8 -2009!!

Åh, jag hänger på här!
    Jag har inte hunnit bli nervös än (alla frågar om det av någon anledning) men är stressad som bara den! Känns rätt skönt att ha semester denna veckan och nästa.
    Jag var ner och provade klänningen för sista gången igår och gjorde upp om hur den ska ändras. Jag ville inte ta av den! Haha, hade kunnat behållit den på resten av dagen.

Jag måste försöka få tag på vår präst idag. När vi träffade honom för några veckor sedan så tyckte han att det inte var nödvändigt med en repetition i kyrkan men jag känner att jag skulle vara mycket mer bekväm om vi gjorde det. Hoppas att det går att boka in så här sent. Han har gått igenom ceremonin med mig och sambon, men tärnan, markalken och solisten ville också ha en liten genomgång för att känna att de har kontroll på händelseförloppet.

Kul att läsa om allas hippor! Jag har ingen aning om när det kan bli något sådant... Men förmodligen rätt sent eftersom tärnan ska på semester nästa vecka. M2B ska sexas sista helgen innan bröllopet, hans kompisar planerar för fullt. Min uppgift är att se till att han finns hemma den dagen, och så svårt ska väl inte det vara, hehe.

Ska surfa vidare en sväng och kika på brudskor, de jag köpte har jag försökt gå in nu men det det går inte! De är lite spetsiga i fram och det klämmer! Kommer inte orka gå en hel dag och en hel kväll med dem... Trist!

• ChristLin

Cattis77 skrev 2009-07-08 08:04:40 följande:

Har ni kommit fram till en utgångsmusik än?? Hmmm inte jag i varje fall.... Min brorsdotter ska träffa kantorn o bestämma vilken hon ska sjunga på torsdag eller fredag. Hon har 2 låtar att välja mellan...väntar med spänning på vilken hon ska välja!!
    Vi ska gå in till Ronja Rövardotter och ut till Änglagård. Solisten ska sjunga Öppna din dörr.
    Det finns en hemsida
    www.kyrkomusik.se/
    där man kan lyssna på snuttar av en väldans massa låtar som passar till bröllop.
  • ChristLin

Mrs Baom, jättegrattis till huset! Kan tänka mig att det är jättemysigt!
    Det viktigaste är ju faktiskt att man trivs till 100% där man bor, man spenderar ju rätt mycket tid där... Haha! Att det blir lite restid och sånt känns nog inte så farligt i sammanhanget.

• ChristLin

Cattis77 skrev 2009-07-09 07:47:21 följande:

Får man lov att fråga hur ni kommer att skriva... Ett gemensamt tack eller var för sig om du fattar vad jag menar??
    Vi har skrivit så här:

Kära gäster!
    Vi är så glada att ni är här och delar denna speciella dag med oss. Vi känner oss lyckligt lottade som har så många nära och kära som förgyller både vardag och fest. Skål och välkomna till er alla!

Vi vill även passa på att rikta ett varmt tack till:
    Våra föräldrar - som hjälpt till med allt i stort och smått.
    Olle och Sofie - marskalk och tärna.
    Hanna L och Marie - som bakat tårtan, fixat mat mm.
    Hanna J - för vacker sång i kyrkan.
    Fredrik och Ulrika - vårat toastpar.
    Albin - ambulerande DJ.
    Mia och Eva som sköter köket ikväll.

Jag tror att vi även kommer säga några ord under middagen, men är inte säker... Ska prata med våra toastmasters och höra vad de tycker.
  • ChristLin

Vaknade nyss, regnet öser ner... Suck!
    Förra och förrförra veckan har det varit helt underbart väder (okej, lite väl varmt kanske) med sol och klarblå himmer varenda dag. Men nu när vi har semester, två futtiga veckor, så är det bara skitväder. Vore väl okej om det var molnigt men uppehåll för då kunde vi ändå hållit på och renoverat på huset. Vi ska sätta upp stuprör och hängrännor, vi har lagt nytt tak. Jaja, inte mycket man kan göra åt vädrets makter.

Ska strax hoppa in i duschen, sen bär det av hem till mina blivande svärföräldrar. Jag och blivande svägerskan ska provbaka tårtan. Hon är duktig på sånt så jag hoppas det går bra. Jag har kollat ut en bild på nätet hur jag vill att den ska se ut, och beställt hem grejer från tartdecor.se.

• ChristLin

Oh, ny dag med regn, how lovely! Eller inte... Hehe!

Jag försöker förgäves också gå in mina skor, det känns lite hopplöst, de är i fuskskinn. Jag tror inte de kommer gå ut sig så det blir sköna. Nu har jag funderat på att beställa nya skor på nätet, har inte hittat några fina i de butiker som finns i närheten. Men om jag ska beställa så måste jag ju göra det nu!!! Ifall de inte passar måste jag hinna returnera dem.

Vi provbakade tårtan igår, det gick rätt bra. Ska lägga upp någon bild i mitt galleri så fort jag klurat ut hur man för över bilder från mobilen. Glömde tyvärr kameran hemma så bildkvaliteten är nog inte den bästa.
    Det kändes bra att vi provbakade för det är några saker vi måste tänka på till den "riktiga" tårtan. Vi måste kavla sugarpasten lite tjockare så den inte spricker och översta tårtan måste göras mycket mindre så att det blir symmetriskt.

Måste försöka få tag på de som har hand om festlokalen så vi kan komma dit och kolla så att borden går att placera som vi täkt dem. Behöver kika lite på vad det finns för uppläggningsfat och liknande också.

• ChristLin

Oj vad alla håller på och fixar, hihi! Vi håller precis som flera av er andra på att renovera hus på samma gång, det kan bli liiiite för mycket ibland känner jag!

Tack för tipset om blöta nylonstrumpor, ska testa det. Jag har gått med skorna hela dagen idag och det börjar kännas lite bättre.

Vi har precis kommit hem från middag hos ett par kompisar, det är riktigt trevligt att bli bortbjuden på mat så man slipper laga själv när det är så mycket annat att göra, hehe!

Sitter här med en liten baccardi razz med red bull, min favoritdrink. Vi ska börja se över spellistan till festen. Det är tur man har en sambo som jobbat som DJ, han har det mesta i musikväg och all utrustning (inklusive ljussättning, yay!) som behövs. Åtminstone en utgiftspost mindre.

Jag har bokat tid så vi får komma och kika på lokalen en sista gång nästa vecka också. De är väldigt snälla, vi får tillgång tll lokalen hela fredagen också utan att behöva betala för det.

Angående tårtan:
    Bottnarna kommer göras med chokladsmak, första lagret består av en blandning av marsansås/vispad grädde, andra lagret kommer bestå av hallonmousse uppblandat med färska hallon, riktigt mörk choklad kommer rivas eller hackas och strös ovanpå detta. Kring tårtan blir det vispad grädde för att sugarpasten ska fästa. Som dekoration kommer vi ha rosa kallor (också i sugarpaste) precis som i brudbuketten.
    Det kommer vara lite hallontema på hela middagen. Först bål med hallonsmak, sen brudskål med "fuskchampagne" med smak av hallon, chokladpraliner med hallonsmak och så tårtan. Hehehehe, jag älskar hallon!

Nej, mot spellistan, tänkte kika runt lite i musikforumet och se vad folk har skrivit där. Jag har tänkt en salig blandning av disco, schlager, dansband, rock, pop och eventuellt lite musik som ska passa den äldre generationen.

Nu har sambon fixat bilden på tårtan, ska lägga upp den bums!

Kram på er alla, vi kanske hörs av senare ikväll!

(Hm, det blev nog ett långt inlägg det här, sorry!)

• ChristLin

Är aningens seeeeeg idag. Bakis, träningsvärkane och myggbiten! Blev ivägdragen på möhippa igår, det var så himla kul! Hade en superrolig dag/kväll/natt! Helt klart värt att vara sliten idag!

• ChristLin

Pyssel pyssel! Blir lite stressad över alla trycksaker som ska vara klara. Vi är nästan klara med festprogrammet, ska skriva ut det på torsdag. Men det känns egentligen lite tidigt. Vi har en presentation av alla gäster och bordsplacering i programmet, så om någon/några avbokar i sista stund så kommer ju programmet inte stämma. Men med tanke på att det ska klistras på små etiketter i fram samt att sidorna ska sys ihop så mååååste de skrivas ut i tid så jag hinner göra det. Det är de där rackarns etiketterna som tar längst tid, de ska embossas allihopa. Hehe, så går det när man får för sig att göra sakerna själv och inte beställa färdigtryckta.

I eftermiddag ska vi till kyrkan och träffa kantorn tillsammans med tjejen som ska sjunga. Det är en kompis flickvän, har hört henne och hon sjunger fantastiskt!

Jag tror jag får stanna hemma och embossa när m2b åker till Västerås för att köpa hängrännor och stuprör.
    Kan ju alltid lyssna på lite schysst musik under tiden!

Har dessutom fått för mig att prova lchf-diet fram till bröllopet, som en liten extra kick för formen liksom. Fast mest vill jag nog se om det funkar för min mage som alltid krånglar. Igår gick det bra men imorse... Blä! Jag ville ha smaskiga mackor till frukost! Inte kokt ägg... Det slutade med att jag satt och knaprade ost framför tv:n. Jaja, man vänjer sig väl, men just nu känner jag mig kräkfärdig på fett. Haha, men magen verkar gilla det.

Svar på tråden 1/8 -2009!!