Inlägg från: Hawaiiii |Visa alla inlägg
  • Hawaiiii

1/8 -2009!!

Så det är här ni gömmer er... jag undrade som vanligt varför inget hände i den gamla tråden :)

För 15 min sen blev blivande mannen kidnappad av sina vänner! Åh så spännande! Jag längtar sååå till min möhippa, om jag nu får någon..

Det känns att det börjar närma sig! Det stora vi har kvar att göra är att inhandla all alkohol. Vi bestämde oss häromdan att köpa allt från Systemet, dyrt men praktiskt. Beställa på nätet var bara ett par hundra billigare, och vi bor ju inte så nära Tyskland längre. Hur gör ni andra som bor runt Sthlm?

• Hawaiiii

Ja, jag tycker det är riktigt ångestframkallande! Jag har iofs tagit bort en massa poster som inte berör oss, och så har jag flyttat datum på en hel del... kallas även att skjuta problemen framför sig :)

Men det finns några små blinkisar kvar!

Detaljer m fotograf
    Gå in skorna
    Slutprovning av kläder
    Presenter till medhjälpare
    Morgongåva

• Hawaiiii

Jag kombinerade med servetten, bild i galleriet.

Cattis77 skrev 2009-07-12 18:25:44 följande:
    Är nyfis...hur har ni gjort era placeringkort?? Vet inte hur jag ska utforma våra....
  • Hawaiiii

Har redan börjat tänka på kläderna på smekmånaden....2 sköna veckor på Maldiverna blir det. Kolla in den vita gudinneklänningen längst bak i galleriet på den här sidan. WOW!

www.hdtrfashion.se

Mailade direkt och frågade vad den kostar... helt perfekt ju!

Någon som vet var man hittar liknande förresten? om den nu skulle vara svindyr :(

• Hawaiiii

Det mesta känns klart! Ska slutprova klänningen imorgons em, nästa vecka blir det spa, provuppsättning och provsmink :)

Tyvärr ska jag iväg och jobba i Danmark 6 dagar sedan, kommer hem 4 dagar innan bröllopet, så ALLT måste ju vara klart innan dess annars blir det ju stressigt.

Har INTE fixat morgongåva än...har mina ideér men inget säkert.

• Hawaiiii

Jag jobbar som pilot på ett svenskt bolag. Lätt världens roligaste jobb, men riktigt jobbigt med scheman och sånt.. vi flyger alltid utrikes, så jag är nästan aldrig hemma tyvärr. Förra året blev det 150 nätter på hotell :P

Det tar bort charmen lite med att boka romantiska weekends på hotell också, min blivande flyger också.. så när vi är lediga vill vi BARA sitta hemma i soffan och slappa:)

SaraPayam skrev 2009-07-14 09:20:39 följande:
    Jag har med köpt morgongåva till m2b, 2 stycken Men jag kommer att ge dem samma dag som bröllopet är. Vill inte heller skriva det är om han skulle vara här å läsa.Mrs Baom: Det får vi ju verkligen hoppas på, vi längtar som bara den nu, ska bli så skönt å bara få komma iväg 2 veckor å ta hand om varandra. Hawaiii; Vad är det du jobbar med? Det måste vara kul å få resa så mycket med jobbet Jag ska ringa min sömmerska idag å boka in en dag nu, när jag är ledig
  • Hawaiiii

Vår fotograf är med hela dagen, men fokus på porträttbilder kommer vara innan vigseln. Ca 2 timmar har vi avsatt till det.

Och ja..jag tror jag får ihop traditionen såhär:

Gammalt: Köpte ett guldarmband med pärlor 2nd hand
    Nytt: klänning, underkläder, skor
    Lånat: Underkjolen..som iofs är hyrd. Sak samma :)
    Blått: Rosetten på strumpebandet är ljusblå

Cattis77 skrev 2009-07-16 07:10:57 följande:
    När ska ni fotograferas, innan eller efter??Och ska ni ha traditionen, nått nytt, nått gammalt/lånast och nått blått???
  • Hawaiiii

Tiodagarsprognoserna är oftast väääldigt osäkra! Med erfarenhet av att planera efter vädret vill jag nog påstå att inget är någorlunda säkert förrän dagen innan. Inte ens då är det säkert att bestämma om det är ostadigt väder... som det är nu tyvärr. Planera efter det värsta och bli glad om det blir bättre :)

Ha en plan B som tar hänsyn till skyfall :)

Solros 2009 skrev 2009-07-21 11:05:46 följande:

Har ni kollat in vädret tjejer?!? Ser verkligen inte bra ut för vår del på Västkusten! Blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det. Har hela tiden tänkt att "det regnar ALDRIG där 1 augusti" - men just iår tänker vädergudarna inte vara på den rara sidan. Har ingen plan B. Parasoll??
  • Hawaiiii

Glömde iofs att säga om det är stadigt väder kan man såklart få en någorlunda bild om hur det ska se ut... håller tummarna för oss allihop.

• Hawaiiii

Nu händer det grejer.... igår var jag först på spa, sedan hämtade jag klänningen. Underbart! Samtidigt var m2b och hämtade ringarna. Jag ville inte ta av den när jag väl provat den. Såå otroligt snygg den var!! Gud var kul det ska bli att alltid gå omkring med den där diamanten :DDD

Idag blir det provsminkning och provuppsättning!

• Hawaiiii

Vad skönt ni verkar ha det! Själv sitter jag fast på hotell i Danmark med matförgiftning...har spytt konstant sen imorse, jobbet kommer skicka hem mig imorgon..här är jag ju totalt oduglig.

Hoppas hoppas nu det bara är en liten förgiftning som hinner gå över tills på lördag och inget allvarligare. Håll tummarna för mig :(

• Hawaiiii

Äntligen börjar det kännas lite bättre...har lyckats äta en hel banan det senaste dynget. Underbart! Kommer hem till Sverige ikväll och imorgon blir det full rulle. Shoppa och träffa vigselförrättaren :)

Kilona har rasat av mig, så jag slipper iaf köra någon diet innan bröllopet, inget ont som inte har något gott med sig...

• Hawaiiii

Grattis alla brudar!! Hoppas ni hade en lika fin dag som vi! Allt var perfekt!

• Hawaiiii

Ja, då har en månad gått. Bröllopsresan blir till Maldiverna om ytterligare en och en halv månad. Tackkorten är beställda på arkitektkopia och mest sitter jag och tittar på fotografens bilder hela dagarna. Så himla fina dom blev!

• Hawaiiii

Man måste inte välja bara en... vi valde tre :)

• Hawaiiii

Ja, du måste högerklicka på bilden och välj "formatera bild" har jag för mig, och välj sedan "layout". Jag brukar välja "bakom text" då kan du flytta runt bilden som du vill och lägga text eller andra bilder runtomkring. Sedan drar du bara i kanterna på bilder som vanligt för att ändra storleken. Lycka till.

• Hawaiiii

Njae... det går om man lämnar in det på rätt ställe. Vi kommer göra en pdf-fil av word-dokumentet och sen lämna in till arkitektkopia. Dom har riktigt bra priser och verkar kunna fixa ALLT! En del fotoaffärer bara grymtade illa när vi lade fram vår ide :)

Svar på tråden 1/8 -2009!!