Inlägg från: augustibrud2009 |Visa alla inlägg
  • augustibrud2009

1/8 -2009!!

Mrs Baom skrev 2009-07-06 08:18:36 följande:

Vi var å tittade på hus igår, som vi kan hyra. Ett helt fantastiskt hus som jag å min blivande make känner att vi skulle vilja bo i! Enda nackdelen är att det blir lite långt bort, min m2b får 1,8 mil till jobbet från att ha kunnat cykla. Å sen ligger huset ganska ensamt ute på landet. vad säger ni?? är det värt att åka lite längre till affär å jobb för att få bo där man verkligen känner sig hemma??
    Jag tycker att det är värt det!
  • augustibrud2009

Jag har också problem med mina skor.. är nämligen INTE van vid att gå i klackar. Så jag kommer få gå i dom massor om jag ska klara av detta. Hade dem på ett dop jag var på (i samma kyrka som vi ska gifta oss i *blev uuuur pirrig* =D) och jag höll på att döööö verkligen. Jag var fadder så jag var tvungen att stå upp hela tiden och jag hade såååå ont i fötterna att det var inte klokt. Så fort vi kom dit vi skulle fika åkte de av och sedan gick jag barfota resten av dan. Hur ska det här gå egentligen??? Jag är så kort så jag måste ju ha klack, mycket finare så och dessutom får man mycket finare hållning...

• augustibrud2009
    Cattis77 skrev 2009-07-12 18:25:44 följande:
    Är nyfis...hur har ni gjort era placeringkort?? Vet inte hur jag ska utforma våra....
    Finns bild i mitt galleri på mina om du vill se
  • augustibrud2009

Vi kommer fotas efter vigseln, den är kl 14 så det blir bättre efteråt, dels för att jag är skockfull och tom kommer sova borta natten innan. Dels för att min tärna och min syster ska fixa hår och smink och när vi testade allt sist så tog det 6 h inkl påklädning.. Så vi skulle inte hinna fotas innan haha, lite ork ska man väl ha till kvällen också ...

Börjar kännas rätt bra här faktiskt. Var och lämnade min klänning till mamma i helgen, hon ska lägga upp den och lägga ut den. Alla tackkort blev färdiga igår, finns bild i mitt galleri om ni vill se. Dessutom gjorde jag toalettlådorna och har stoppat i endel i dem, bara nål och tråd kvar =) + några kodisar i herrarnas för skojs skull hehe... Gjorde skylten till gästboken också. Samt börjat packa ner allt. Så jag börjar känna mig rätt lugn. Fick samtal från bestmanen också om min m2b svensexa... hade svårt att förklara bort vårat samtal då jag lotsades att det var en försäljare... han var nämligen där när jag svarade hehe... hoppas inte han misstänker för mycket
    :-P.... jag misstänker att min möhippa blir samma dag eftersom det är många långväga, så det är väl lika bra att förbereda sig :-P

• augustibrud2009

Va roligt att läsa om era bröllopsdagar och att de flesta verkar ha haft det toppen! Nu är även vi man och hustru =)
    Har tagit ett par dagar att komma tillbaka till verkligheten men igår började vi båda att jobba igen.
    Vi hade också jätte dåligt väder på fredagen, för att inte tala om allas humör mitt i all stress. Men allt lättade upp tills lördagen även vädret som var under förmiddagen blev helt underbart och höll sig så resten av vår dag. Så nervös som jag var innan kyrkan och efter har jag aldrig varit förut men han var såååå stilig och allt gick jätte bra i kyrkan. Fotograferingen blev jätte bra, vi har varit där och valt foton och kollat ut hur vi vill ha albumet, borde komma på posten i nästa vecka . Festen blev JÄTTE lyckad, det var mycket strul med maten eftersom allt inte stämmde i köket men vår underbara trubadur räddade situationen genom att börja spela några låtar innan, alltså i glappen. Sedan la vår toastmaster in lite fler grejer så allt flöt på bra och alla verkade ha jätte trevligt.

Hotelet var toppen och vi hade en underbar bröllopsnatt och första dag. Morgonen var ur mysig, min M2B gillade min secret box ;-P...

Nu ser jag fram emot vår bröllopsresa den 23 november då det bär av till Florida i två veckor .

Svar på tråden 1/8 -2009!!