• mns

1/8 -2009!!

Hej, gifter mig också den 1:a augusti och nu börjar stressen verkligen krypa på... Har SÅÅÅ mycket kvar att fixa...

Vi har iallafall kommit fram till att vi ska ha Sofia Karlssons låt Valsen till mig som ingångsmusik, sedan är inte mycket mer bestämt angående vigsel (förutom vigselförrättare).

Har beställt Flip-flops och gummistövlar till vigseln (beroende på väder) som kommer idag. Ska göra placeringskort, festhäfte, dukning, dekorationer osv. osv.

Bara måste titta på brudbukett också, börjar bli dags att beställa den...

Ni som tycker att ni har mycket kvar, det är lugnt ;) det känns som om vi har det mesta kvar.

Nu måste jag ut och fortsätta måla huset, bröllopet har hamnat lite i skymundan sedan vi köpte hus och flyttade in efter midsommar, det är massor att göra!

Känns att man börjar bli stressad då tankar kryper sig på som att: klänningen är nog inte så fin, borde valt någon annan.

Kram på er, håller tummarna för fint väder på vår dag

• mns

Mrs Baom skrev 2009-07-06 08:18:36 följande:

Vi var å tittade på hus igår, som vi kan hyra. Ett helt fantastiskt hus som jag å min blivande make känner att vi skulle vilja bo i! Enda nackdelen är att det blir lite långt bort, min m2b får 1,8 mil till jobbet från att ha kunnat cykla. Å sen ligger huset ganska ensamt ute på landet. vad säger ni?? är det värt att åka lite längre till affär å jobb för att få bo där man verkligen känner sig hemma??
    Tycker absolut att det är värt det! Vi har nyligen köpt hus ca 2.3 mil från våra jobb och vi trivs fantastiskt bra här ute där det är precis så som vi vill ha det, man bara längtar efter att få komma hem efter jobbet!
  • mns

Tack så mycket, känns inte så just nu, skulle ju börja träna i år och nu är det bara 3 veckor kvar, det blev visst inte så...

Nu är det bara att ta tag i placeringskorten, efter målningen ;)

• mns
    SaraPayam skrev 2009-07-11 06:00:56 följande:
    Mns: Gummistövlar?! Ska du ha det på vigseln?
    Vid fint väder blir det flip flops och vid sämre dvs. regn blir det gummistövlar =)
    Håller dock tummarna för fint väder, vi ska ju ändå vara utomhus...
  • mns

Vi har inte riktigt bestämt allt än men troligtvis kommer vi att gå fram till "Valsen till mig - Sofia Karlsson", några vänner kommer att sjunga "Någonting - Emma Nordenstam", mannens lillasyster ska sjunga en hemlig låt. Sedan har vi inte planerat mer...

• mns

AnneCarin: Håller tummarna för dig att det blir bra, gick fläcken bort på kemtvätten?

• mns

Har idag beställt mina blommor till bröllopet, vilket jag skulle gjort i tisdags men då blev det möhippa =)
    Det var väl lite i sista stund men hon var hur go som helst och mycket entusiastisk. Skönt att bocka av en av typ hundra saker på listan...

• mns
    Annecarin skrev 2009-07-27 14:20:19 följande:
    Kolla nu!
    Det syns fortfarande inte.
  • mns
    SommarNoll9 skrev 2009-07-28 08:36:46 följande:
    Hur gör ni andra med gästbok? Och om ni har, vad har ni köpt för någon och vad skriver ni i den?
    Har köpt en enkel grön bok med blanka blad man kan skriva i, har också fixat Polaroidkamera och kort så alla kan ta ett kort och sätta in och skriva vad de känner bredvid
  • mns

Att göra idag: bordsplacering, placeringskort och festprogram...
    Känner mig något stressad, men det löser sig säkert

• mns

Ska nu göra mina festhäften, undrar när man ska hinna skriva ut dem? Sedan måste jag göra placeringskorten och skriva ut och skära till också så allt är klart till 12.00 i morgon + lite andra saker som ska vara klart.

Ingen stress, ingen press... Börjar kännas som ett mantra nu

Lycka till allihop och ha en helt underbart härlig dag för det ska jag ha även om jag inte hinner klart med allt

Svar på tråden 1/8 -2009!!