Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

1/8 -2009!!

Jasså är det här ni håller hus!

Vi har bockat av fler grejer på "att-göra-listan" denna vecka. Nu är det inte alls mycket kvar, så himla skönt!

Vi var i festlokalen/på vigselplatsen igår och provdukade, kollade ljudanläggning, fotoplatser med fotografen och lite annat. Festprogrammet är nästan klart, men kommer inte skrivas ut förrän sista veckan. Placeringskorten ska skrivas ut i veckan och pysslas ihop, men det är ju bara kul! Vi kommer skiva ett tack i slutet, dels till alla och så till de som hjälpt till extra mycket. Har också en välkommentext alldeles i början av häftet.

• SommarNoll9

Nu är det verkligen nära! Vi har klart det mesta så jag känner mig väldigt lugn. Ska fixa lite grejer idag och så. Ska göra några pajer till men det hinner jag utan problem.

Härligt med resor! Vi ska inte på någon bröllopsresa i år då min blivande make inte har någon semester så vi tar det nästa sommar.

• SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-15 08:45:30 följande:
    Gott med paj Vad är det för pajer du ska göra?Jag känner mig med rätt så lugn, men det går lite i vågor När nån frågar om man är nervös så blir man ju nervös osv Vi ska hämta ut våra ringar idag, är så spänd på å se hur de blev
    Jag gör västerbottenostpajer till buffén. Vi har ju caterat mat men fyller ut med pajer också så dem gör jag själv. Supergoda såklart!

Jo visst är det så att lugnet går i vågor, men just nu känns det bra. Kan dock tänka mig att i slutet på nästa vecka så är jag inte lika lugn
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-15 11:00:39 följande:
    Mums vad gott Men det va ju jättesmart å fylla ut buffén lite grann Hahaha nä det tror inte jag heller Jag kommer i alla fall inte vara det Tur att man jobbar rätt mycket, så man inte enbart tänker på bröllopet
    Ja själv är jag inne på min tredje semestervecka så jag har massor med tid att tänka Men min sambo jobbar så jag har rätt fullt upp med att ta hand om sonen Idag har jag iaf lämnat in sambons ring på putsning och gravering samt bokat tid för att fixa naglarna på torsdagen innan bröllopet. Har även plockat med mig alla planeringslistor och sånt ut till stugan nu så att jag kan sitta och fixa med det och skriva nya listor Undrar hur många listor man skrivit hittills egentligen
  • SommarNoll9

Igår blev jag lite smyghippad av mina kollegor Hade bestämt träff på stan med de två tjejer jag umgås med mest från jobbet så när vi gick till restaurangen så satt fler tjejer från jobbet där Så de bjöd mig på middag och vin. Det blev jag jätteglad för! Sedan fortsatte vi vidare till ett annat ställe. En lugn och trevlig kväll precis i min smak. Åt på ett ställe som heter Tapas, var grymt gott och där har de även vinotek Så jag drack rosévin för fulla muggar

Vi ska fotas innan just av den anledningen att jag vill mingla och umgås med vännerna och släkten efter vigseln. Kommer säkerligen bli lite fotografering då också, men mer på amatörnivå

• SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-21 10:09:51 följande:
    Ja jag tror det, men det känns hela tiden som att man har glömt något.Igår va vi å köpte en skrivare så att vi slipper låna utav alla andra, känns så skönt å kunna skriva ut här hemma Så i början av nästa vecka så ska vi börja sätta ihop festprogrammen
    Precis så känner jag också! Vi ligger jättebra till och har mest smågrejer kvar som handla alkohol, läsk och snacks och ingredienser till förrätten samt skriva ut festprogrammet. Alkoholen ska vi fixa idag men resten behöver/kan vi ju inte fixa förrän nästa vecka. Skriver hela tiden listor på sånt som måste göras, men det är ju inte så mycket
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-21 10:50:54 följande:
    Så gör jag med, vad skulle vi göra utan alla våra listor Tror jag har typ 5 stycken å gå efter Men samtidigt är det skönt å ha allt under kontroll Det va ju precis så här jag ville ha det de sista veckorna. Men visst börjar det bli lite pirrigt nu
    Ja precis! Jag skriver listor jämt, om allt! Skulle vara intressant att veta hur många listor man totalt har skrivit under planeringens gång Ja lite pirrigt börjar det bli, men inte så farligt ändå, än
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-21 11:06:21 följande:
    Tjejer, hur tusan ska vi kunna kissa under kvällen, ska man ta av sig klänningnen, eller ska man lägga allt typ över axlarna...eller hur gör man????
    Jadu, det blir till att ha hjälp med sig in på toan hela kvällen
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-22 06:08:34 följande:
    Hahaha ja man kan ju faktiskt ta hjälp av han med I min släkt så finns ju traditionen att när bruden går på toaletten, så får alla singeltjejer passa på å pussa på brudgummen, så det kanske är säkrast å ta med honom på toaletten
    Haha, ja precis! Vi har samma tradition både i släkten och bland vännerna Men tar man med honom på toan så får man ju behålla honom för sig själv

Vita Rosen: Så skönt!

Igårkväll var vi på systembolaget och pratade med en jättegullig tjej som hjälpte oss med vin, öl, avec och skumpa till bröllopet. Skumpan var vi dock osäker på så vi köpte med oss en flaska hem och provade igår kväll Nu är allt bestämt förutom exakt mängd, men vi köper mycket så lämnar vi tillbaka det som blir över. Det bästa var att vi lägger in beställningen och så plockar de ihop det vi ska ha så får vi hämta det nästa fredag så slipper vi förvara det någonstans, perfekt!
  • SommarNoll9

Igår blev jag ivägdragen på möhippa!! Sååå fantastisk dag och så roligt! De hade verkligen ordnat det jättebra. Fick bland annat lära mig chairdancing En underbar dag med mina kära vänner, skumpa, vin och god mat, helt perfekt!

Svar på tråden 1/8 -2009!!