• HFia

1/8 -2009!!

Jag hänger på i sista sekunden. Två veckor kvar nu! Känns som jag har massor kvar. Packa det sista är inte ens att tänka på. Förhoppningsvis blir menyn som mina svärföräldrar ska laga klar ikväll. Vi ska ha lite aktiviteter mellan tårtan (som serveras efter vigseln) och middagen. Det blir typ tipsprommenad om oss och lite sånt. Men vad kan man göra om det regnar?

Jag har avsatt fyra timmar för hår, make och kläder... Är det för lite? Jättesnygg frisyr annafogel!

Plåtning innan vigseln, som börjar kl två.

Jag börjar få lite pirr i magen!!

• HFia
    Cattis77 skrev 2009-07-16 19:43:00 följande:
    Vi ska också foto oss efteråt eftersom min blivande inte vill se mig innan. Och under tiden vi gör det ska min bror ta foto på gästerna som sen ska sättas in i ett album..ett roligt minne tycker vi! Lite champange kommer dom me få och sen nått tilltugg som vi inte vet än...hmmm! Någon som har ett förslag...ska vara lätt o kunna förberedas. Funderade lite innan på såna pinnar som ajg inte kommer på namnet på nu som man kan doppa i nån smaksatt ost eller nått... Vet inte! Tar gärna emot tips...
    Tips på tilltugg till champagne är små kakor med basilika, permesen som man kan baka till små hjärtan. Passar superbra och receptet finns på Allt om mats hemsida.
  • HFia
    Cattis77 skrev 2009-07-17 22:08:55 följande:
    Jag hittar inte det..kan du hjälpa mig kanske!!
    Hej!

Ledsen att det tog lite tid, här är receptet.

Osthjärtan
    Ett recept från Allt om mat
    (Stäng) Tipsa en vän om denna sida Ditt namn * Din e-post * Din väns e-post * Meddelande till honom/henne
    (Stäng) Skicka detta recept med SMS Ditt mobilnummer *
    80 hjärtan Ingredienser
    100 g smör, kallt
    3,5 dl vetemjöl
    0,5 tsk bakpulver
    4 dl västerbottensost, riven
    2 dl basilika, kruka

Tillagning
    Osthjärtan med tydlig smak av basilika. Använd ett litet kakmått med hjärtform och tryck ut små kakor. Förvara dem torrt i burk med lock.
    1. Sätt ugnen på 200°. Mixa snabbt ost och basilika till en grön massa i matberedaren. Tillsätt smör, mjöl och bakpulver och kör snabbt ihop till en deg.
    2. Kavla degen på mjölad bänk, till ca 1 cm tjocklek. Stansa ut hjärtan med ett litet mått. Lägg vartefter på plåt med bakplåtspapper och grädda dem högt upp i ugnen 10?12 min.
    3. Låt svalna och förvara i tättslutande burk eller i frysen.
  • HFia

Det var visst västerbottenosten det föll på...

• HFia

Angående vädret har vi lagt upp en väderprognos för Stockholm på vår bröllopshemsida www.elftman.se som min m2b uppdaterar dagligen. Igår var det regn som gällde, idag är det sol... :)

• HFia
    Cattis77 skrev 2009-07-23 13:44:06 följande:
    Vad menar du?? Smaken eller?? Slut i huvudet just nu..hihi
    Nej, att jag trodde det var permesan men det var västerbottenost gjorde det ju lite svårt att hitta receptet :)
  • HFia

Jag blev hippad igår. Så kul! Jag fick blåsa glas vid ett glasbruk. Blev två julgranskulor och två blommor i glas. Sedan hade vi picknick och efter det blev det en tur till badhuset med en instruktör som visade konstsim. Alla i gänget satte ihop ett program. Avslutade med god middag på mysig restaurang. Vilken underbar dag!

Svar på tråden 1/8 -2009!!