Inlägg från: 20090801 |Visa alla inlägg
  • 20090801

1/8 -2009!!

Även vi har blivit man och hustru. Bodde på hotell natten innan men pga marinfestival och nattklubbar två kvarter från hotellet så fick vi inte mycket mer än två och en halv tilles sömn. nattklubbarna spelade så högt att trots två kvater emellan och rum på tredje våningen så vibrerade sängen, golvet och rutorna skallrade.

Dagen blev bättre än vi hade kunnat föreställa oss. Frissan fixade mig, tärnan och brudgummen. Jag gjorde min sminkning på The Body Shop och den satt hela dagen, kvällen och natten. Min tärna kom in dit oxå och då erbjöd de att sminka henne oxå för 150kr.

Klädda och färdiga knölade vi in mig i bilen och sedan bar det av till fotograferingen som kunde börja nästan en timma före utsatt tid. Fotografen fick oss att känna oss bekväma och det fanns inga som hellst spänningar eller någon nervositet under hela fotograferingen.

Vi samlades och åt hemma hos tärnans farföräldrar, blev lite bråttom i slutet då vi konstaterade att tiden bara försvann och helt plötsligt var det bara fem minuter kvar till vigseln, hann precis dit i tid.{#lang_emotions_wink}

Allt gick bra i kyrkan, brudgummen fick gästerna att bli en aning oroliga innan han hann att kläcka ur sig ett Ja! När vi kom till löftena stod han och tittatde mig i ögonen och fick inte fram ett ord, en av kompisarna hörde man säga: Han står redan och planerar bröllopsnatten. Det blev ett skratt från oss och äntligen fick han sagt sina löften.{#lang_emotions_laughing}

Det blev riskastning och därefter fick vi åka 40min med häst och vagn till festlokalen. Kvällen blev ljuvlig, många tal, spex och telegram. Det var inte en tyst sekund på hela kvällen. Vårt toastmasterpar var suveräna, höll inte de låda så fixade både kompisar och släkterna detta, vi skrattade så tårarna rann. Vi lyckades ta oss från festen vid 01:45 och övriga gäster fortsatte festen fram till 02:30 innan de började droppa av.

• 20090801

Nu finns det bilder i galleriet.

• 20090801

Det känns toppen att vara fru och som pricken över i:et så tog jag en gravtest igår som var positiv.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Jodå, ibland är jag här och kollar men håller mest till på FL nu. Den 22 november åker vi till dominikanska republiken för att bo på femstjärnigt hotell i svit med all inclusive under 12 dagar. Ska bli riktigt skönt att bara vara.{#lang_emotions_smile}

Jag mår prima nu när jag går in i graviditetsvecka 9.

• 20090801

Idag blir det grillning och mys ute i det fina sommarvädret för att fira en månad som gifta.

• 20090801

våra tackkort kom igår så nu ska de läggas på brevlådan till alla gäster.

• 20090801

Vi blev nöjda med våra kort, svårt att välja bara, tackkort och kort till tidningen är klart iaf.

• 20090801

Vi har inte lyckats välja våra kort än, suck, tänk om det ändå inte hade blivit så många bra kort. Hade en superduktig fotograf.

Svar på tråden 1/8 -2009!!